چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سروستانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: سیره امام حسن مجتبی (ع) الگوی عملی عبودیت، مقابله هوشمندانه با دین ستیزی و توجه به محرومان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت امام حسن(ع)، سیره امام مجتبی (ع) را الگوی عملی عبودیت، مقابله هوشمندانه با دین ستیزی و توجه به محرومان دانست و آن حضرت را شخصیتی مورد تکریم نبی مکرم اسلام (ص) عنوان کرد که پیامبر اسلام (ص) علاقه زیادی به ایشان داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) حدیثی با این مضمون دارندکه اگر قرار است عقل به صورت انسان مجسم شود، در قالب چهره امام حسن (ع) متبلور می شود.

وی تاکید کرد: شخصیت امام حسن مجتبی (ع) شخصیتی الهی بود و همچون پدر، جد و مادر بزرگوارشان در اوج عبودیت و بندگی قرار داشت و در عین حال در کمال خرد و تفکر بوده و از شخصیتی کیِّس و زیرک برخوردار بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه سخنان خود افزود: آن حضرت سیاستمداری دینی بودند که نقشه‌های دشمنان را به خوبی می شناختند و با آنها مقابله می‌کردند ایشان توانستند مسیر پدر و جد بزرگوارش را با تدبیر دنبال کنند و در مقابل دنیاطلبان مقاومت کنند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) انسانی الهی، و شخصیتی باتدبیر به شمار می رفتند و در عین حال، ناصح امینی برای مردم بودند و نسبت به مستمندان عنایت و توجه خاص داشتند، به گونه ای که اموال خود را در راه خدا بین فقرا توزیع می‌کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در بین خاندان پیامبر(ص) به کریم اهل بیت مشهور است در عین حال که صفات ویژه و برجسته ای دارد یکی از خصوصیات او درس های که برای پیروانش به جا گذاشته است و از جمله آن ها این حدیث گرانبها است که می فرمایند: من عبد الله عبّد الله له کل شیء : کسی که خداوند را عبادت و بندگی نماید، خداوند متعال همه موجودات را بنده و مطیع او می گرداند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: امیدواریم توفیق شناخت در ابعاد مختلف زندگی حضرات معصومین به‌ویژه امام حسن مجتبی (ع) را کسب کنیم و بتوانیم سیره آنها را سرلوحه قرار دهیم، چرا که پیروی از خاندان رسالت باعث سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha