جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، گفت: هرچه علم بشری و تکنولوژی‌های نوین، بیشتر و توسعه یافته تر شوند، جهالت انسان هم با آن افزایش پیدا می‌کند، مگر اینکه علم و دانش خویش را با آگاهیِ دینی پرورش دهد، که در این صورت می‌تواند در غبار غفلت و گمراهی از داشته‌های خود برای نجات بشریت استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در جمع طلاب حوزه علمیه این شهرستان، به فرازی از خطبه شعبانیه  یعنی «قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ» اشاره کرد و اظهار داشت: در این عبارت می‌خوانیم که «شَهْرُ رَمَضَانَ»، ماه نزول برکت، رحمت و مغفرت الهی بوده و انسان تا می‌تواند باید از آن استفاده کند؛ چراکه درب‌های بهشت باز و درب‌های جهنم بسته است.

وی، ریشه گرفتاری‌های جامعه امروز را جهالت دانست و گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه امروز جهالت و عدم آگاهی از نعمت پروردگار است که نمی‌تواند از فرصت‌های طلایی که خدا در اختیار بشر قرار داده است، برای کمال خویش استفاده کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه مردم امروز در جهالت مدرن به سر می‌برند، تصریح کرد: هرچه علم بشری و تکنولوژی‌های نوین، بیشتر و توسعه یافته تر شوند، جهالت انسان هم با آن افزایش پیدا می‌کند؛ مگر آنکه علم و دانش خویش را با آگاهیِ دینی پرورش دهد، که در این صورت می‌تواند در غبار غفلت و گمراهی از داشته‌های خود برای نجات بشریت استفاده کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با تأکید بر دوری جوانان از گناه و مکروهات، گفت: ماه رمضان، فرصت خودسازی انسان برای دور شدن از مکروهات و اعمال ناپسند است که می‌تواند با انجام این‌ها چشمه‌های معرفت را به روی خود باز نمود.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان به یکی از فضایل ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که تا شب احیای لیالی قدر، فرشتگان به شیاطین اجازه نمی‌دهند از جای خود تکان خورند و همه آنها را به غل و زنجیر می‌بندند؛ شما جوانان می‌توانید از این فرصت بسیار گران‌قدر برای لذت بردن از عبادت در روز و شب‌های رمضان الکریم تا رسیدن به قله کمال معنوی استفاده کنید و این یکی از بزرگ‌ترین فضایل ماه مبارک رمضان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha