جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ آمریکا، اسرائیل غاصب و وهابیت، مثلث شومی را در تروریسم تشکیل می‌دهند که با همدستی یکدیگر فاجعه‌های انسانی را در سراسر دنیا ایجاد می‌کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خراسان شمالی، با اشاره به حوادث تروریستی اخیر تهران و تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنانمان و زخمی شدن تعدادی دیگر اظهار داشت: این‌گونه اقدامات تروریستی، توسط دشمنان برای ایجاد وحشت، تفرقه و اختلاف در کشور است.

وی با بیان اینکه اگر وحدت و هماهنگی باشد، دشمن نمی‌تواند در دیوار فولادین امت اسلامی نفوذ کند، افزود: تروریست‌ها موریانه‌هایی هستند که در جاهای خالی نفوذ می‌کنند؛ بنابراین اگر بنیان و ریشه محکم شود آن‌ها قدرت نفوذ نخواهند داشت؛ ازاین‌رو باید با توجه به رهنمودهای رهبری این بنیان را با اتحاد و همبستگی مستحکم‌تر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: حوادث تروریستی تهران شبیه یک ترقه‌بازی بسیار کوچکی بود که تأثیری در نظم و امنیت کشور ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین فاجعه آن است که این گروهک تروریستی به نام اسلام جنایت می‌کند، اظهار  داشت: این‌گونه اقدامات تروریستی به نام دین اسلام انجام می‌شود؛ درحالی‌که مغایر با تعالیم دین مبین اسلام است و کسانی که این جنایات را انجام می‌دهند، مزدوران دشمن هستند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند ایران را مرکز تروریست و صدور ترور معرفی کنند؛ درحالی‌ که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است، تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل غاصب و وهابیت، مثلث شومی را در تروریسم تشکیل می‌دهند که با همدستی یکدیگر فاجعه‌های انسانی را در سراسر دنیا ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تروریسم جهان آمریکا و دست‌نشانده آن کشوری مانند عربستان است که به‌صورت قبیله‌ای هدایت و به‌جز آمریکا هیچ کشوری آن را تأیید نمی‌کند، گفت: اگر تاکنون به آمریکایی بودن آل سعود شک داشتیم با جنایات اخیر و اقدامات عربستان امروز به این موضوع یقین پیدا کردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ایران اسلامی با تروریسم مخالف است، گفت: تنها کشوری که از اول تاکنون در برابر تروریست صد درصد راست‌قامت ایستاده و خواهد ایستاد، ایران اسلامی است و همواره با این جریان مقابله می‌کند.

وی اظهار داشت: حادثه تروریستی کوردلان تکفیری که مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و خانه ملت را هدف قرار داد، بار دیگر ددمنشی و خباثت دشمنان و بدخواهان ملت بزرگ ایران اسلامی و حقانیت راه این مردم غیور در دنیای پرتلاطم امروزی را عیان کرد .

 استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بدون تردید این حوادث تلخ که به شهادت شماری از هم‌وطنان عزیز ازجمله دو شهید هم استانی ما، شهید حسین بنی اردلان و شهید حسین جلالی منجر شد، بسان تمام خون‌های پاکی که از ابتدای نهضت اسلامی و انقلاب و جنگ تحمیلی تا امروز برای حراست از امنیت، آزادی و آبادانی این کشور و نظام ریخته شده، موجب استحکام و وحدت ملی و تقویت پایه‌های اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی همچنین از تمام نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که با همه وجود امنیت را در کشور مستقر کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد و گفت: دشمنان به یقین بدانند که ملت ایران یک ملت همیشه در صحنه و شهادت‌طلب است که از گروهک‌های تروریستی و اقدامات آن‌ها ترس و هراسی ندارد و به هیچ حکومت و هیچ ابرقدرتی اجازه دخالت در امور داخلی کشور خود را نخواهند داد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha