جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: مسجد مقدس جمکران می‌تواند برای مسلمانان یک مرکز الهام‌بخش، منشأ خیرات، برکات دینی، اعتقادی، معرفتی، فرهنگی و تربیتی باشد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفت‌وگویی با اشاره به  هفدهم رمضان سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران اکنون در نگاه شیعه به‌عنوان یک جایگاه مقدس و یک کانون مهم مذهبی شناخته می‌شود.

وی بابیان اینکه فارغ از اینکه مستندات تاریخی مسجد مقدس جمکران چه چیزی بوده است، افزود: هر مکانی وقتی به‌عنوان مسجد عینیت پیدا کرده و اقبال عمومی به آن صورت پذیرفت، قطعا جمعیت‌های عظیمی با نیات خالص، انگیزه دینی و الهی در آن جایگاه به‌عنوان پایگاه بندگی خدا و مرکز عبادت حضور پیدا خواهند کرد و رحمت خداوند هم درجایی است که اجتماع اهل ایمان آنجا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسجد مقدس جمکران می‌تواند برای مسلمانان یک مرکز الهام‌بخش، منشأ خیرات، برکات دینی، اعتقادی، معرفتی، فرهنگی و تربیتی باشد.

وی تصریح کرد: مردم مسجد مقدس جمکران را به‌عنوان یک کانون می‌بینند و این مسجد به کانونی جهت توجه به وجود مقدس حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه) تبدیل‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی خراسانی بابیان اینکه پاره‌ای از شبهات متوجه اسناد و تاریخ این مکان مبارک مطرح می شود، خاطرنشان کرد: یکی از شبهاتی که در رابطه با مسجد مقدس جمکران بیان می‌کنند، این بوده که شاید این مسجد به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) انتساب نداشته باشد، به‌نوعی منشأ اشکالات دشمن بیشتر با گرایش‌های سلفی گری و وهابیت بوده که درواقع همه آنان با هر مرکزی که ترویج توسل به اهل‌بیت(علیهم السلام) باشد حساسیت داشته و مخالفت می‌کنند.

وی ادامه داد: قطعاً مرکزی که برای عبادت الهی همراه با توسل به اهل‌بیت(علیهم السلام) باشد، وهابیون و سلفی‌ها چنین کانون و جایی را مرکز شرک می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انگیزه‌های سیاسی را نمی‌توان برای این مراکز دور از ذهن داشته باشیم، ابراز کرد: هنگامی‌که مرکزی به وجود آمده و مردم انگیزه دینی به این امور پیدا کردند و به یک کانونی برای نشر معارف اسلامی و مرکزی برای تجمع عظیم ارادتمندان به اسلام تبدیل‌شده طبعاً دشمنان نمی‌توانند چنین مسئله‌ای را قبول کنند و به همین دلیل با آن مخالفت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha