سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اطعام نیازمندان

حوزه/ مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی گفت: به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و ماه مبارک رمضان ۴۰ هزار غذای گرم بین نیازمندان از سوی آستان قدس رضوی در استان توزیع شد.

 محمد اکبر زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای طرح اکرام رضوی دراستان، اظهار داشت: برهمین اساس و به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) ۴۰ هزار غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی افزود: این غذاها به همت خیران، هیئت‌امنای مساجد، کمیته امداد و آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی تهیه و توزیع شده است.

اکبر زاده با بیان اینکه یكي از پدیده‌های اجتماعي در جوامع اسلامي اطعام نيازمندان است، گفت: قرآن به مسئله اطعام به‌عنوان يك روش انفاق توجه دارد، چنانكه به اين مسئله به‌عنوان يك روش كسب تقوا و رهايي از آتش دوزخ و همچنين به‌عنوان مجازات و تنبيه در دنيا می‌نگرد.

وی اظهار داشت: قرآن هم‌چنین مردم را تشويق به اطعام مساكين می‌کند و حتي كساني را كه ديگران را به اين كار نيكو تشويق و ترغيب می‌کنند ستايش می‌کند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی تصریح کرد: خداوند براي آن‌که مردمان به امر اطعام ديگران تشويق گردند می‌فرماید: بی‌توجهی در تشويق ديگران به اطعام نيازمندان موجب می‌شود تا شخص از دوستي و مهرباني در قيامت محروم گردد و مورد سرزنش خداوند قرار گيرد.

وی اظهار داشت: طرح اطعام نیازمندان همه‌ساله با مشارکت خیرین و نیکوکاران در ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود که امسال نیز طرح اطعام 40 هزارنفری نیازمندان نیز از سوی این نهاد برگزار شد.

اکبر زاده خاطرنشان کرد: ین اطعام هرساله در ماه رمضان باهدف زنده نگه‌داشتن سیره مقتدای شیعیان امام علی (ع) به اجرا درمی‌آید، که مانند سال‌های گذشته این طرح نیز در استان خراسان شمالی هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha