جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مبلغ

حوزه/ مدیرکارگروه فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا از اعزام روحانیون به مناطق محروم استان آذربایجان شرقی در قالب روحانیون طرح هجرت خبر داد.

حجت الاسلام حسین نوری، مدیرکارگروه فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: این قرارگاه در نظر دارد فرآیند آبادانی در روستاها را با نگاه فرهنگی اجتماعی و با محوریت طلاب به انجام برساند.

وی افزود: براین اساس از کلیه طلاب، فضلا و مبلغین علاقمند جهت مشارکت در این  اقدام تمدن ساز و محرومیت زدا از چهره جامعه اسلامی دعوت می شود که در اجرای این طرح مشارکت نمایند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه اعزام روحانیون از سوی معاون تبلیغ حوزه و سازمان تبلیغات انجام خواهد شد، عنوان کرد: حمایت های مادی و معنوی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام می شود و منطقه هدف این طرح نیز روستاهای نقاط محروم استان آذربایجان شرقی است.

مدیرکارگروه فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا همچنین با اشاره به نیاز مبرم مناطق محروم استان به اعزام مبلغین تصریح کرد: مناطق هدف با مشکل مواجه هستند و مردم این مناطق در محرومیت غیرقابل وصف زندگی می کنند مخصوصا از نظر مسایل دینی و فرهنگی در مشکلات بسیاری به سر می برند، در بسیاری از این مناطق بیش از 50 روستای نزدیک هم، تنها از حضور یک روحانی بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون این طرح به صورت پایلوت در شش شهرستان ورزقان، کلیبر، هوراند، اهر، میانه و چاراویماق در حال انجام است.

حجت الاسلام نوری گفت: مبلغین به عنوان روحانی هجرت در قالب این طرح اعزام خواهند شد و از تسهیلات تحصیلی و مالی نیز برخوردار خواهند شد.

مدیرکارگروه فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا تاکید کرد: متاسفانه تاکنون استقبال خوبی از این طرح نشده چرا که متاسفانه روحانیون، رغبتی به تبلیغ نشان نمی دهند در صورتی که این یک وظیفه شرعی است.

وی در ادامه از احداث خانه های عالم در این مناطق خبر داد و ابراز داشت: تاکنون 14 خانه عالم در این شهرستان ها احداث شده که در مرحله بعد، 16 خانه عالم دیگر نیز احداث می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha