پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ حجت‌الاسلام هاشمی نژاد گفت: وقتی در روایات معصومین(ع) می‌خوانیم که در ماه مبارک رمضان پرونده اعمال انسان پاک و از نو نوشته می‌شود، حکایت از آن دارد که توبه انسان پذیرفته و اعمالش مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار می‌گیرد، پس تا می‌توانید از اعمال گذشته خود، توبه و سپس استغفار کنید.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، ماه رمضان را ماه عبادت و توجه به خدا دانست و بیان داشت: انسان باید در این ماه عزیز که سفره‌های رحمت و برکت خداوند متعال برای مؤمنان به درگاهش باز است، همه تلاش خود را برای جمع‌آوری سرمایه به کار گیرد و توشه آخرتی‌اش را پر از اعمال نیک کند.

وی کلید بهره‌مندی از نعمت‌های خداوند متعال در ماه رمضان را «توبه» دانست و تصریح کرد: نخستین قدم انسان برای دریافت الطاف بی‌کران الهی در ماه رمضان «توبه» است! توبه‌ای که انسان را از گناه باز دارد و راه خیر و سعادت را به رویش باز کند.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به معنای «توبه»، گفت: توبه یعنی قطع توجه به غیر از خدا! یعنی پشیمان شویم و حس پشیمانی از اعمال زشت گذشته، همه وجودمان را تا قطع ارتباط خود به غیر از خدا پر کند.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، با تأکید بر اینکه مهم‌ترین کاری که انسان در ماه مبارک رمضان باید انجام دهد، «توبه» و «استغفار» است، اظهارداشت: وقتی در روایات معصومین(ع) می‌خوانیم که در ماه مبارک رمضان پرونده اعمال انسان پاک و از نو نوشته می‌شود، حاکی از آن دارد که توبه انسان پذیرفته و اعمالش مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار می‌گیرد، پس تا می‌توانید از اعمال گذشته خود، توبه و سپس استغفار کنید.

امام جمعه باغملک، در پایان با اشاره به نزدیک بودن ایام لیالی قدر، به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: انس بن مالك از پيامبر اعظم(ص) نقل كرده كه فرموده‌اند «ماه مبارك به شما رو آورده است و در اين ماه شبي است كه برتر از هزار ماه است و هر كس از فيض شب قدر محروم گردد، از تمام خيرات بي‌نصيب مانده است و محروم نمي‌ماند از بركات شب قدر، مگر كسي كه خويشتن را محروم كرده است».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha