پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آثار سوء و زیان‌بار سند ۲۰۳۰ گفت: این سند به دنبال هدایت جامعه اسلامی به سمت فرهنگ سکولار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: دشمن با طراحی سند 2030 و برنامه‌ریزی طولانی‌مدت، قصد دارد طی 15 سال آینده، فرهنگ اسلامی جامعه ما را به سمت فرهنگ سکولار هدایت کند.

وی افزود: دشمن با طراحی این سند درصدد بوده تا از این طریق فرهنگ اسلام به‌ویژه فرهنگ شهادت‌طلبی را در جامعه اسلامی از بین ببرد؛ لذا همه آحاد ملت باید هوشیار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به مفاد سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت: این سند با آئین و فرهنگ ایرانی و اسلامی مغایرت داشته و موجب ترویج سکولار در جامعه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که سند 2030، سندی غربی بوده؛ محتوای سکولار داشته و بی‌دینی را ترویج می‌کند، اظهار داشت: دشمنان با برنامه‌ریزی‌های دقیق در پی ضربه زدن به‌نظام اسلامی هستند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی‌کنند و در جدیدترین توطئه، قصد نفوذ در کتاب‌های درسی دانش آموزان را داشته و تلاش می‌کنند فرهنگ ایثار و شهادت و الگوهایی همچون شهید حسین فهمیده‌ها را از کتاب درسی حذف کنند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: دشمن در تلاش است تا الگوهای دفاع مقدس، در بین نوجوانان و جوانان از بین برود و با جریانی خزنده در پی نفوذ در کتب درسی دانش آموزان است و قصد دارد داستان‌های دفاع مقدس که سرشار از ایثار و جوانمردی و شهادت است، از مطالب درسی حذف شود و همه برنامه ریزان آموزش‌ و پرورش باید با هوشیاری بیشتر، این نوع توطئه‌ها را خنثی کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، پرورش نسلی انقلابی، مکتبی، پیرو قرآن و عترت را بزرگ‌ترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت و مسئولان نظام اسلامی عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولان نظام اسلامی از غفلت پرهیز کرده و با هوشیاری بیشتر برای از بین بردن توطئه‌های ننگین دشمنان همت کنند، اظهار داشت: نظارت مستشاران خارجی در کشورهای قبول کننده سند 2030 از جمله نشانه‌های نفوذ فرهنگی نظام سلطه به سایر کشورها علی‌الخصوص کشورهای اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha