پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: توبه و استغفار و رجوع به خود، برداشتن حجاب ها و موانع و نورانیت دل از مزایای اختصاصی شب های قدر است.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان معنوی ترین ایام سال برای مسلمین جهان می باشد؛ شاخص های ماه های رمضان و تبلور عبودیت آن در لیالی قدر است که دارای ثواب بسیار زیاد و اعمال عبادی خاصی می باشد.

معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: شاید مهمترین برنامه شب های قدر فرود ملائکه باشد که زمین و زمینیان را از الطاف الهی سیراب می کنند؛ روزه داران و شب زنده داران که سراسر معنویت و نورانیت هستند خود در ماه رمضان به آغوش بالهای ملائکه ای می سپارند.

وی افزود: توبه و استغفار و رجوع به خود و برداشتن حجابها و موانع و نورانیت دل هم از مزایای اختصاصی شب های قدر است، شبی که احیاء آن و گریه در آن در همه کشورهای مسلمان ساری و جاری است.

حجت الاسلام قلعه بالایی خاطرنشان کرد: قرآن بر سر گرفتن نشانه عبادت و تسلیم دستورات و برنامه های اجرایی و قانون های الهی است که در بهترین مکان انسان جای دارد و باید انسان در تمام مراحل و زوایای زندگی خود قرآن و برنامه های آن را نصب العین خود قرار دهد.

معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان گفت: انگیزه مسلمان، استفاده حداکثری از این شب های پربرکت و درخواست عفو الهی برای تمامی گناهان و عهد با خدای تبارک بر عدم بازگشت بدحجابی های معنوی است، لذا باید مسلمانان از این ایام و لیالی بیش از هر زمان دیگری استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha