سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کلیسایی در پاکستان افطار میان ادیانی برای مسلمانان برگزار کرد

حوزه/ کلیسایی در لاهور پاکستان از سوی اتحادیه کارمندان بهداشت مسیحی در این کشور، میزبان سفره‌های افطاری برای مسلمانان بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailypakistan، اتحادیه کارمندان بهداشت مسیحی در لاهور پاکستان، میزبان افطاری برای مسلمانان بودند. یک کلیسا در لاهور نه تنها درهای خود را به روی مسلمانان گشوده و میزبان سفره‌های افطاری آنان بوده، بلکه سالن نماز را برای برگزاری نماز جماعت آماده کرده است. در این مراسم کارمندان اداره بهداشت پاکستان و گروهی نیز از سوی اتحادیه پزشکان حضور داشتند.

هدایت عاصی کشیش کلیسا در این باره به خبرنگاران گفت: برگزاری یک مراسم افطار میان ادیانی و دعوت از مسلمانان بر سر سفره‌های افطار، برای ابراز همبستگی و همدلی بوده است. چنین اقدامی پیام واقعی و جوهره ماه مبارک رمضان است.

این کشیش پاکستانی در ادامه گفت:  ما به نام تمام ادیان در سرزمین مادری‌مان در اینجا جمع شده‌ایم تا وحدت بشری را نشان دهیم. ما همه بشر و مخلوقات خدا در این سرزمین هستیم. ادیان ما به ما دوست داشتن را می‌آموزند. بیایید دور هم جمع شویم. چرا که هدف رمضان عشق، صلح و همدلی است. این همان کشور پاکستانی است که محمد علی جناح، موسس پاکستان به آن اعتقاد داشت و ما هنوز پیمانی را که بنیانگذار پاکستان به آن متعهد شد در قلب‌مان نگه داشته‌ایم. عهد و پیمانی که می‌گفت پاکستان برای همه شهروندان آن است.

این کشیش همچنین پیش از غروب خورشید، درباره اهمیت و دلیل برگزاری افطار سخن گفته، به وحدت در قرآن اشاره کرده و گفت: واژه یا ایها الناس مستقیما 306 مرتبه و به طور غیرمستقیم بیش از 2 هزار مرتبه در بیش از 6 هزار آیه قرآنی آورده شده است.

یکی از پزشکان مسیحی شرکت کننده در این مراسم نیز گفت: این شام افطاری برای نزدیک سازی اجتماعات مسلمان و مسیحی در پاکستان در بزرگداشت رمضان و به منظور به اشتراک گذاری ارزش‌های ما برگزار شد. روزه‌داری و افطار خوردن با این مردم یکی از ارزشمندترین تجربیات من بوده و من فهمیدم که مسلمانان برای روزه‌داری 16 ساعته تا چه اندازه سختی متحمل می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha