سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مشرفی از پاسخگوی به شبهات دینی در یازدهمین نمایشگاه قرآن بیرجند از سوی حوزویان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن مشرفی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در حاشیه غرفه قرآن کریم در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم شهرستان بیرجند، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که قرآن، آخرین کتاب آسمانی بوده و برنامه کامل و جامعی در راستای سعادت بشریت به ارمغان آورده است.

وی با بیان این که هدف قرآن، سعادت بشر است، تصریح کرد: رفع مشکلات فرهنگ جامعه تنها با احیای قرآن میسر می شود.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی  با اشاره به این که ترسیم بهترین نقشه برای داشتن زندگی نمونه تنها به وسیله قرآن کریم ممکن است، خاطرنشان کرد: کسی از بشریت منکر سعادت و کمال نبوده و این مهم در راستای پیروی از قرآن کریم امکان پذیر است.

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: هدف آیات الهی چیزی جز تربیت خویشتن انسان ها نیست؛ پیروی از قرآن تنها راه سعادت بشر است.

وی از قرآن به عنوان نقشه راه برای یک زندگی نمونه یاد کرد و افزود: به دلیل این که قرآن کریم پر از نکته های ناب است، حداقل کار این است که این کتاب وسیع و جامع، در سطح بین المللی معرفی شود.

حجت الاسلام مشرفی ضمن اشاره به وجود غرفه قرآن کریم مرکز حوزه علمیه خراسان جنوبی در نمایشگاه قرآن بیرجند، اذعان داشت: مشارکت در این نمایشگاه فرصتی برای بحث و بررسی در مورد آخرین دستاوردهای قرآن کریم می باشد.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای تعلیم قرآن است، عنوان کرد: مردم در این ماه با شرکت در دوره های قرآن، تلاوت جزء خوانی و نمایشگاه قرآن، ارادت خویش را به این کتاب آسمانی نشان می دهند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی اضافه کرد: به دلیل زمان مناسب و استقبال عالی مردم از نمایشگاه قرآن، حوزه علمیه استان بر خودش لازم دانسته که در راستای ترویج فرهنگ قرآن و قرآن خوانی، اقدام به برپایی غرفه قرآن کریم درنمایشگاه مذکور کند.

حجت الاسلام مشرفی ابراز کرد: در  کنار این غرفه قرآنی، با استفاده از اساتید مجرب پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی مراجعه کنندگان صورت می  گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: برنامه های متنوعی نیز در خصوص جذب کودکان به اموردینی و قرآن نیز در این نمایشگاه تدارک دیده شده است و امروز اختتامیه یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم شهرستان بیرجند در محل دائمی نمایشگاه بین المللی با جشن تکلیف سال اولی ها انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha