سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اطعام بی‌خانمان‌ها در تورنتو توسط پناهجویان سوری و عراقی

حوزه/ به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، پناهندگان سوری و عراقی در تورنتوی کانادا طی مراسمی غذای رایگان میان بی‌خانمان‌ها توزیع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، پناهندگان سوری و عراقی در تورنتوی کانادا، به مناسبت ماه مبارک رمضان، غذای رایگانی را که خودشان آماده کرده بودند، میان بی‌خانمان‌ها توزیع کردند.

این رویداد که «اهلا رمضان» یعنی «رمضان خوش آمد» نام داشت توسط سازمان «مس آمیس کانادا»، یک تشکل اسلامی حامی پناهجویان در تورنتو برگزار شد که در 18 ماه گذشته 3 هزار پناهنده را در این منطقه سکنی داده است.

پناهجویان سوری و عراقی هنگام ظهر و درحالی که روزه بودند صدها غذای افطاری را برای بی‌خانمان‌های کانادا آماده ساختند. آن‌ها سپس به خیابان‌ها رفته و غذا را میان مردمی که جایی برای زندگی نداشته و در خیابان می‌خوابند توزیع نمودند.

جولیه محفوظ رضوانی مدیر اجرایی این سازمان در کانادا درباره غذا دادن به بی‌خانمان‌ها گفت: ما می‌خواهیم بیرون و به سراغ جامعه برویم و کاری کنیم تا مردم  را درباره بذل و بخشش مسلمانان در ماه رمضان آگاه کنیم.

رضوانی در ادامه گفت: آن‌ها درحالی به بی‌خانمان‌ها و افراد کم درآمد کانادا غذا می‌دادند که خودشان روزه بودند و هیچ غذایی نخوردند. به این ترتیب آن‌ها با  غذا دادن به دیگران درحالی که خودشان روزه  بودند، کار بزرگ و بامعنایی انجام دادند

محمد الحج که 18 ماه پیش به تورنتو آمده می‌گوید: ما می‌خواهیم به دیگر مردم نشان دهیم که مسلمانان در ماه رمضان چگونه هستند. مردم باید بدانند که ما به نیازمندان کمک‌رسانی می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha