جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۹

حوزه/ آیین رونمایی از نرم افزار قرآنی ویژه تلفن همراه " شهر قصه " با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مدیر کمیته نظارت ارزشیابی نمایشگاه قرآن در آیین رونمایی از نرم افزار قرآنی ویژه تلفن همراه " شهر قصه " ضمن خیرمقدم به همه میهمانان اظهار داشت: در دوره‌ای که فضای مجازی تمام زندگی را پر کرده است، یکی از راه‌های فهم قرآن روی آوردن به این فضا و حتی رسانه‌هاست.

حجت الاسلام علی ملانوری با اشاره به اینکه فهم قرآن برای عموم مردم مقدور و ممکن است، اظهار داشت: قرآن شامل عبارات، اشارات، لطایف و حقایقی است که هرکدام ویژه گروه خاصی اعم از انبیاء، معصومین و مردم عادی است.

مدیر کمیته نظارت و ارزیابی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم ابراز داشت: یکی از راهبردهای معاونت قرآن و عترت آن است که بتواند از ابزارها و امکانات نوین برای مفاهیم قرآنی استفاده کند و رسانه و هنر بهترین امکان برای فهم مفاهیم قرآنی است.

وی افزود: برای فهم قرآن دریچه هایی قرار دارد و در قرآن کریم، عباراتی است که برای عوام (عموم مردم) قابل فهم است و برای تفهیم این مهم، چه امکانی بهتر و مناسبتر از رسانه و هنر می تواند در نظر گرفت.

حجت الاسلام ملانوری اظهار داشت: در دوره ای زندگی می کنیم که رسانه و دنیای مجازی زندگی را در نوردیده اند و می توان با روی آوردن به حوزه هنر و رسانه به عنوان یک راهبرد به بیان مفاهیم دینی نگاه کرد.

مدیر کمیته نظارت ارزشیابی نمایشگاه قرآن تاکید کرد: امروز با وجود ابزار نرم‌افزاری و حتی بازی‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توان در جهت فهم قرآن حرکت کرد.

در پایان این مراسم از نرم افزار قرآنی «شهر قصه» با حضور دکتر عارف نماینده مردم تهران در مجلس، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی واعظ جوادی آملی، مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، زهرا احمدپور رئیس سازمان گردشگری، طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس رونمایی شد.

لازم به ذکر است؛ این نرم‌افزار به گویندگی خانم نشیوا و بازنویسی داستان توسط مصطفی رحماندوست توسط شرکت دانش بنیان نوای نوین تهیه شده است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha