جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم- ۴

حوزه/ به منظور توسعه حوزه فناوری و کسب و کار و ایجاد زمینه اشتغال در عرصه محتوای مجازی،‌ ۳۰ گروه در نمایشگاه بین المللی قرآن اقدام به تولید و معرفی محصولات خود کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید و اشتغال‌‌زایی و اینکه فناوری‌های فرهنگی از عرصه‌هایی به شمار می‌آید که زمینه ایجاد اشتغال در کشور را فراهم می‌کند،‌ نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال قرآن،‌ عترت و معارف دینی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.
این ماراتن به کوشش ستاد توسعه فرهنگ علم،‌ فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با موضوعاتی چون قرآن و معارف اسلامی،‌ قرآن و کارآفرینی و رزق حلال،‌ قرآن و هنر اسلامی و قرآن و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود. یکی از موضوعاتی که در اجرای این ماراتن مورد نظر قرار دارد،‌ آن است که با توسعه حوزه فناوری و کسب و کار،‌ می‌توان زمینه اشتغال را بیش از پیش فراهم کرد.
یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که 25 درصد از کاربران فضای مجازی در حوزه معارف دینی حضور دارند. در محتوای فضای دیجیتال ضعفی شاهد هستیم که از بحث‌های بسیار مهم در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور، ۱۰ برابر کردن محتوای دیجیتال است که به منظور گسترش ظرفیت محتوا در کشور باید معارف دینی توسعه داده شود.
ماراتن تولید محتوای دیجیتال در نمایشگاه قرآن هم اکنون در قالب ٣٠ گروه چهار نفره برگزار می‌شود که طی آن،‌ جوانان محصولاتی را تولید و در این رویداد معنوی معرفی می‌کنند. بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزار بازی‌های کودک، نرم‌افزارهای تلفن همراه، فروش دیجیتال، داستان‌های قرآنی و ... از موضوعات مورد توجه در این حوزه به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha