جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری

حوزه/ استاد حوزه با بیان اینکه امام علی(ع) هرگز آبروی کسی را نمی‌بردند گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند، اگر کسی متعرض آبروی دیگری شود، نمی‌میرد تا اینکه دیگران متعرض آبرویش شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در جمع کارکنان و مراجعین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت مقام ائمه معصومین(ع) بررسی القاب و نام‌های مبارک آنها است، گفت: بررسی القاب ائمه اطهار(ع) می‌تواند معرفتی برای انسان نسبت به آنها باز کند که اگر این القاب بررسی نشود به همان میزان مسیر شناخت ائمه(ع) بسته خواهد شد و انسان بی‌نصیب خواهد ماند.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که به امیرالمؤمنین(ع)، علی می‌گویند این است که در تمام میدان‌هایی که وارد می‌شدند پیروز میدان بودند.

سخنران این مراسم ادامه داد: پیروزی همیشه به فتح قله‌ها نیست و گاهی وقت‌ها پیروزی در سکوت‌ها، کوتاه آمدن‌ها و قبول عذر دیگران است.

وی تصریح کرد: روایت داریم که امیرالمؤمنین(ع) همواره عذر دیگران را می‌پذیرفت و اگر کسی عذری می‌آورد زود راضی می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری با بیان اینکه امام علی(ع) هرگز آبروی کسی را نمی‌برد گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند اگر کسی متعرض آبروی دیگری شود نمی‌میرد تا اینکه دیگران متعرض آبرویش شوند.

وی ابراز داشت: امام علی(ع) بسیار شجاع بودند و گاهی شجاعتشان را در دفاع از دیگران نشان می‌دادند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از القاب امیرالمؤمنین(ع)، "مظلوم" است گفت: یکی از دلایل مظلومیت امام علی(ع) این است که وقتی به شهادت رسیدند قبرشان تا سال‌ها مخفی بود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha