پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 418239
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
مجلس حکمای مسلمان

حوزه/ مجلس حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر، صبح روز گذشته سومین کاروان صلح خود را به فرانسه اعزام کرد. این کاروان سومین کاروان صلح مجلس حکمای مسلمان می باشد که قرار است به قاره های آفریقا، آسیا و اروپا اعزام شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجلس حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر، صبح روز گذشته سومین کاروان صلح خود را به فرانسه اعزام کرد. این کاروان سومین کاروان صلح مجلس حکمای مسلمان است که قرار است به قاره های آفریقا، آسیا و اروپا اعزام شوند.

کاروان صلح الازهر شامل 13 نفر از علمای جوان الازهر در شعبه پژوهش های اسلامی به زبان فرانسوی است که همگی از محققان مرکز جهانی رصد فعالیت های فضای مجازی هستند.

هدف از اعزام این کاروان، تقویت ارزش هایی مانند گفتگو، همزیستی مشترک، صلح و محافظت از جوانان در برابر گروه های افراطی و نشر فرهنگ صلح و دوستی و ارائه گفتمان دینی معتدل و مبارزه با خشونت و افراطی گری می باشد.

این کاروان صلح قرار است به شهرهای مختلف فرانسه سفر کرده و از مراکز اسلامی این شهرها بازدید کند و سخنرانی ها و همایش های متعددی را برگزار کند.

یکی از برنامه های کاروان صلح نیز دیدارهای آزاد با مسلمانان ساکن فرانسه به ویژه جوانان است که این دیدارها نیز با هدف اصلاح مفاهیم دینی و پاسخ به شبهات جوانان صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha