جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مرتضی کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کشمیری گفت: یکی از حقوق امام علی(ع) بر گردن ما این است که زندگی ایشان را مطالعه کنیم و او را بشناسیم و از او پیروی کنیم و او را به تعصبات بیجای خود وارد نسازیم، زیرا امام علی علیه السلام برتر از مذاهب و ادیان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در مراسم احیاء شب قدر در مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن به بیان بخش هایی از فضائل و مناقب امیرالمؤمنین علیه السلام پرداخت و گفت: جهان اسلام این روزها به خاطر شهادت امیرالمؤمنین در محراب مسجد کوفه داغدار است.

وی افزود: درباره این امام بزرگوار و نقش ایشان پس از رسول خدا(ص) چه می توان گفت جز اینکه امام علی(ع) خود را فدای اسلام و مسلمانان کرد و اینکه امام علی بزرگ ترین مدال خود را در زمان زندگی رسول خدا(ص) از ایشان گرفت هنگامی که در جنگ خیبر پیامبر فرمود: «فردا پرچم جنگ را به دست کسی می دهم که خدا و پیامبرش را دوست دارد و خداو پیامبرش نیز او را دوست دارند. او کسی است که حمله می کند و اهل فرار نیست» و در جنگ خندق نیز پیامبر درباره ایشان فرمود: «ضربه شمشیر علی در روز خندق برابر عبادت انس و جن است».

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: علی علیه السلام انسانی بود که جهان او را نشناخت و از این رو ما نمی توانیم میان امام علی(ع) و هیچ شخص دیگری مقایسه کنیم، زیرا عظمت امام علی(ع) در شناخت و محبتی بود که او نسبت به خداوند و پیامبر(ص) داشت.

وی افزود: یکی از حقوق امام علی(ع) بر گردن ما این است که زندگی ایشان را مطالعه کنیم و او را بشناسیم و از او پیروی کنیم و او را به تعصبات بیجای خود وارد نسازیم، زیرا امام علی علیه السلام برتر از مذاهب و ادیان است.

رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن افزود: یکی از ویژگی های امام علی این بود که همواره مردم را نصیحت می کرد و ایشان حتی در بستر شهادت نیز موعظه را ترک نکرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha