پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حمید ملکی-معاون تهذیب حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر ضرورت ارائه مفاهیم و معارف قرآن به زبان روز، گفت: باید قرآن را بفهمیم و فهم راحت و آسان آن را به مردم نشان دهیم تا بتوانیم سبک زندگی قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز در نشست «بایسته های تبلیغی» با حضور مبلغان گروه تبلیغی سراج که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی انسان، با طرح پرسشی اظهار داشت: چگونه می توان معارف قرآن را با نگاه اجرایی در جامعه عملیاتی کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به مشکلات موجود، گفت: در بحث های قرآنی به گونه ای رفتار شده که گویی قرآن برای قشری خاص در جامعه است و مخاطب آن کسانی دیگر هستند.

وی با بیان این که علامه طباطبایی(ره) می فرماید برخی افراد در تفسیر، تحمیل و یا تطبیق می کنند که هر دوی آنها تحریف قرآن محسوب می شود، ابراز داشت:  باید با منطق به سراغ قرآن رفت و دانست که قرآن برنامه دقیق زندگی و هدایت است

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: اگر کسی بر روی قرآن متمرکز شود، گفت و گو و سبک زندگی او قرآنی خواهد شد، لذا مبلغان باید معارف قرآن را به زبان روز به جامعه به ویژه نسل جوان ارائه دهند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: باید قرآن را بفهمیم و فهم راحت و آسان آن را به مردم نشان دهیم تا بتوانیم سبک زندگی قرآنی را در جامعه ترویج کنیم. براین اساس باید به قرآن کریم به عنوان برنامه تربیتی نگاه کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha