پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شب قدر

حوزه/ رئیس موسسه بهداشت معنوی، شب قدر را موسم تحویل سال معنوی انسان های مومن و رقم زننده بهترین تحولات درونی برای بشر عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  حمیدرضا مظاهری سیف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در بین کلیه شب های سال، شب قدر نزدیک ترین نقطه در خط زمان به باطن عالم است، ابراز داشت: اوج این شب با نزول فرشتگان و روح همراه می شود و فاصله ها از بین می رود، به طوری که در چنین شبی حقایق معنوی به سوی زمین سفر می کنند و راه جویندگان حقیقت و مشتاقان معنویت بسیار کوتاه تر می شود.

وی افزود: از این منظر باید توجه داشت آنچه کمک می کند تا هر چه بهتر شب قدر را قدر بدانیم و این فرصت درک نشدنی را درک کنیم، توجه به حقایق معنوی و قابلیت های شب قدر است که این مهم در سایه تفکر و بینش عمیق حاصل می گردد.

این محقق حوزوی همچنین گفت: این مطلب درست است که تمام ماه‌ها، روزها و شب‌ها و ساعات سال برای خداست و می‌تواند فرصت خوبی برای نزدیک شدن با خدا یا فرصت‌های خوبی برای بهره‌مندی از لطف و رحمت الهی باشد، اما با این وجود عرفای ما چه زیبا گفته اند که رمضان، به طور خاص ماه رحمت خداست و قلب چنین ماهی شب قدر است.

وی خاطرنشان کرد: از این حیث به راستی حیف است که انسان از ظرفیت و عظمت شب قدر غفلت کرده و در این فرصت بی نظیر نتواند با ارتباط با خالق متعال، بهترین مقدرات را برای خود رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha