چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله مسعودی خمینی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی شک شب قدر بهترین فرصت برای آمرزیده شدن و سعادتمندی است

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت و فضیلت فوق العاده شب قدر از منظر آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، اظهار داشت: شب قدر شبی است که در آن تقدیر بندگان اعم از مرگ و زندگي، سلامتي و بيماري، ازدواج، فقر، ثروت و به طور کلی سعادت و شقاوت تا سال آينده، مقدر و برنامه ريزي مي شود و سپس در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به امضاي حضرت ولی عصر(عج) به عنوان انسان کامل می رسد.

وی افزود: بزرگان و مفسرین ما در تفسير آخرین آیه سوره مباركه قدر، بر پایه روايات منقول از حضرات معصومين(ع) گفته اند خدای متعال در اين شب بي همتا، مومنان را از گزند وسوسه ها و شر شياطين مصون مي دارد و همچنین فرشتگان الهی بر مومنان شب زنده دار و متقي، سلام و درود می فرستند.

تولیت سابق آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین گفت: بنابر آنچه از روايات مشهور به دست می آید شب قدر، در دهه سوم ماه رمضان قرار دارد، چنان که پيامبر اکرم(ص) در دهه آخر اين ماه، تمام شب ها را به احیا و عبادت و راز و نیاز می پرداخت.

وی اضافه کرد: همچنین فردی از امام صادق(ع) پرسید که شب قدر کدام است که حضرت فرمود شب بيست و يكم يا بيست و سوم است که راوی باز پرسید دقيقا كدام شب و امام پاسخ داد: چه آسان است بيدار ماندن و عبادت در دو شب پس براي آن چه مي خواهي که منظور حضرت این است که هر دو شب را گرامی داشته و احیا بدارید.

آیت الله مسعودی خمینی بیان داشت: البته در حدیث دیگری از خود امام صادق(ع) که حضرت فرمودند: تقدير مقدرات بندگان در شب نوزدهم، تحكيم آن در شب بيست و يكم و امضاي آن در شب بيست و سوم صورت می گیرد.

وی با تاکید بر لزوم قدردانی و قدرشناسی شب های پرفضیلت قدر گفت: شب های قدر بهترین فرصت است تا ضمن توبه به درگاه الهی و شفیع قرار دادن اهل بیت(ع)، راه کمال و ترقی معنوی و اخلاقی را بپیماییم و با غفران الهی نسبت به خطاها و معاصی، زمینه سعادتمندی را در خود به خوبی فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha