پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)با تاکید بر اینکه برای خودشناسی باید نسبت به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های نهفته خود آگاه باشیم، عنوان کرد: خداوند متعال از انسان به عنوان خلیفه خود نام برده است به همین علت سرمایه‌ها و ظرفیت‌های این جایگاه را نیز در او قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از قدم‌های شب قدر توبه است، اظهار کرد: توبه امر خداوند متعال است به همین علت فردی که توبه می‌کند در حقیقت فرمان خداوند متعال را تبعیت کرده است؛ انسان با توبه کردن محبوب خداوند متعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعبیر پیامبر اسلام(ص) نماز معراج مومن است، اضافه کرد: در شب‌های قدر که درب‌های رحمت الهی باز است باید برای آمرزش گناهان، آزادی مسلمانان جهان، سلامتی و فرج امام زمان(عج) دعا کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از احیا و بیداری به عنوان آداب شب‌های قدر نام برد و ‌تصریح کرد: اگر فرد در شب دعا و ذکری هم نداشته باشد به علت بیدار بودن مورد توجه خداوند متعال قرار گیرد اما اگر ذکر و دعا هم بخواند به او بیشتر توجه می‌شود.

وی خودشناسی را از دیگر قدم‌های شب برشمرد و گفت: اگر انسان خود را درست بشناسد بدون درنگ خداوند متعال را شناخته و به معرفت رب و جایگاه مطلوبی رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه برای خودشناسی باید نسبت به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های نهفته خود آگاه باشیم، عنوان کرد: خداوند متعال از انسان به عنوان خلیفه خود نام برده است به همین علت سرمایه‌ها و ظرفیت‌های این جایگاه را نیز در او قرار داده است.

وی یادآور شد: انسان باید تفکر کند که خداوند متعال برای کدام تکلیف او را روی کره زمین قرار داده است؛ اگر بتواند تفکر درستی داشته باشد متوجه می‌شود که در مسیر خلافت الهی باید با نفس خود که بدترین دشمن است مبارزه کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از شیطان رجیم به عنوان دیگر دشمن آشکار انسان‌ها نام برد و ادامه داد: زمانی که انسان در مورد خودشناسی خود فکر کرد با این وقعیت مواجه می‌شود که انسان‌ها به صورت طبیعی در این دنیا بر اساس عملکرد خود به سه گروه تقسیم‌بندی شده‌اند.

امام جمعه قم اضافه کرد: گروه نخست با هدف بیگانه بوده و جمعیت قابل توجهی از دنیا را تشکیل می‌دهند، گروه دوم هدف خلقت را درک کرده و به خداوند متعال ایمان دارند به همین علت به وظایف خود نیز عمل می‌کنند اما این گروه در اقلیت هستند.

وی با بیان اینکه گروه سوم به وضعیت عرف جامعه توجه دارند، مطرح کرد: این افراد گاهی در هیأت‌ها و مکان‌های مذهبی حضور می‌یابند، اما گاهی در کنار دوستان ناباب از وعده‌های خود نسبت به خداوند متعال غافل می‌شوند؛ این گروه سوم به صورت مستمر نگران عاقبت و آخرت خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه گناهکاران باید به گناه خود اعتراف کنند، گفت: شب‌های قدر فرصت مطلوبی برای توسل به اهل بیت(ع) و آمرزش گناهان است که نباید نسبت به این فرصت غافل باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha