جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر حضور روحانیون در شب بیستم و یکم در مساجد اصفهان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت انس با قرآن، گفت: قیمت واقعی مومنین مجالست با امام زمان(عج) است و نباید به کمتر از این بها خود را بفروشند، لذا بیعت بندگی خود با خداوند را تجدید کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در سحرگاه بیست  سوم رمضان، در هیئت رزمندگان اسلام در مسجد امام(ره) اصفهان اظهار کرد: به احتمال خیلی قوی، شب قدر اصلی  اشب است.

وی با بیان اینکه البته اعمالی که در شب های 19 و 21 رمضان  انجام داده اید، قطع به یقین  دراین شب بیست و سوم برای کسب نتیجه بسیار تاثیر دارد، گفت: یکی از بهترین اعمال دراین شب ه و روزها  مذاکره علم بوده که علم خداشناسی در راس  انها است.

آیت الله مهدوی با تاکید براینکه ازویژگی مهم شب قدر، انزال دفعی قرآن کریم است، تصریح کرد: همه  کتب بزرگ آسمانی در این ماه مبارک نزول یافته و موجب عظمت این ماه شده است؛ مثلاً صحف ابراهیم(ع) در شب اول نازل شده است، تورات، در ششم این ماه، انجیل، در شب سیزدهم، زبور، شب هیجدهم این ماه نازل شده است؛  اما مهم‌ترین رخداد این ماه، این است که در آن، قرآن نازل شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما مستقیم، خداوند کریم  را نمی بینیم، ولی آنچه مستقیم می بینیم دو مخلوق خالق، یکی صامت و دیگری مصوت، که همان قرآن و عترت است. عظمت ونور خداوند در قرآن کریم تجلی کرده است و خداوند یکبار دیگر با تمام خصایصش در وجود پیامبراکرم و ۱۴ معصوم(ع) تجلی کرده است.

آیت الله مهدوی در پاسخ به اینکه ارتباط ما به قرآن باید چگونه باشد؟، خاطرنشان کرد: به طور کلی ما پنج کار می توانیم برای ارتباط با قرآن انجام دهیم، ابتدا «یادگیری صحیح و  خواندن آن» است.

وی، «برگزاری جلسات قرآنی» را دومین راه ارتباط با قرآن عنوان کرد و ادامه داد: سومین کاری که در ارتباط با قرآن انجام می گیرد، «دانستن ترجمه قرآن» است، چهارمین ارتباط ما با قرآن، می تواند «حفظ قرآن» باشد، البته بسیاری از افراد در جامعه کنونی درحال تلاش برای حفظ قرآن هستند، البته دراین زمینه خواهران جدیت بیشتری نسبت به برادران دارند و مقدار بیشتری حفظ کرده اند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: پنجمین نوع ارتباطی که می شود با قرآن داشت، بحث «تفسیر» است. امروز تفاسیر زیادی وجود داردو تفسیر نور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از جمله تفاسیر روان و ساده است که بایستی در منازل مومنین و مسلمین باشد.

آیت الله مهدوی یادآور شد: قیمت واقعی مومنین مجالست با امام زمان(عج) است و نباید به کمتر از این بها خود را بفروشند، لذا بیعت بندگی خود با خداوند را تجدید کنید.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha