پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدی طاهری

حوزه/ طاهری از راه اندازی ستاد طلاب شاهد و ایثارگر به منظور انجام خدمات بهتر به طلاب و خانوادهای شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان و پیگیری مسائل و مشکلات آنها خبر داد.

مهدی طاهری، کارشناس امور اجتماعی و ایثارگران حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با بیان اینکه این معاونت پلی میان طلاب ایثارگر و بنیاد شهید است، اظهار کرد: رسالت اصلی این مجموعه پیگیری حمایت‌های مادی و معنوی از قبیل خدمات آموزشی و رفاهی طلاب ایثارگر است، همچنین مسائلی که خود افراد به شخصه از پیگیری آن ناتوان هستند بر عهده این واحد می‌باشد.

وی درخصوص آمار خانواده‌های شهدا و ایثارگران  طلاب استان اصفهان عنوان کرد: در استان حدود ۵۲۰ نفر از طلاب جزو خانواده شهدا و حدود ۲۱۰ نفر از جانبازان و ایثارگران و یا آزادگان هستند و تعداد ۲۲۰ نفر نیز از طلابی هستند که در حال حاضر مشغول به تحصیل و دارای پرونده شاهد و ایثارگری می‌باشند.

کارشناس امور اجتماعی و ایثارگران حوزه علمیه اصفهان در تشریح روند تشکیل شوراهای ایجاد شده درخصوص طلاب شاهد و ایثارگر بیان کرد: طبق رای‌گیری که سال گذشته برگزار شد ۶ نفر به عنوان شورای مرکزی مجمع  طلاب شاهد و ایثارگر انتخاب شدند که بصورت ماهیانه جلساتی را در این خصوص در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تشکیل می‌دهند و در رابطه با امور مربوط این طلاب تصمیم‌گیری و مصوباتی را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها با وجود اینکه در مرکز مدیریت دارای پرونده هستند، ولی از حوزه  علمیه دور شده‌اند، اظهار کرد: طی جلسات برگزار شده مصوب گردیده که از این خانواده ها بازدید و مشکلاتشان رفع و رجوع شود.

مسئول واحد شاهد و  ایثارگر حوزه علمیه اصفهان  با اشاره به تاسیس تشکلی تحت عنوان ستاد طلاب شاهد و ایثارگر، یادآور شد: این ستاد هر فصل یک جلسه برگزار می کند و جلساتی که در مجمع تشکیل می‌شود در این ستاد پیگیری و موارد آن اجرایی می‌شود که شناسایی طلاب شاهد و ایثارگر اصفهانی نیز در دستور کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha