چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از آغاز مصاحبه شفاهی متقاضیان پذیرفته‌شده در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان از امروز خبر داد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اعلام نتایج آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان در هشتم خردادماه امسال اظهار داشت: مصاحبه شفاهی متقاضیان ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی صبح امروز در شهرهای این استان آغاز شد.

وی افزود: مصاحبه ورود به مدارس علمیه استان خراسان شمالی از امروز بیست و هشتم خردادماه آغاز و تا پانزدهم تیرماه سال جاری ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه مصاحبه در سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مصاحبه شفاهی در مسائل علمی، اطلاعات عمومی، مسائل اخلاقی و سیاسی - اجتماعی است.

وی اظهار داشت: طلابی که در مصاحبه شفاهی حوزه علمیه پذیرفته شوند در یک دوره یک‌ماهه اختبار و تثبیت نیز شرکت نموده و با فضای حوزه و طلبگی آشنا می‌شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به دعوت از بیش از هزار و 300 نفر از برادران و خواهران پذیرفته‌شده در آزمون کتبی برای مصاحبه، گفت: هدف از انجام مصاحبه سنجش میزان انگیزه و علاقه داوطلب به دروس حوزوی و سلامت اخلاقی فرد و همچنین کسب شناخت نسبی از داوطلبان است.

وی گفت: در مدارس علمیه سراسر استان مصاحبه از پذیرفته‌شدگان و متقاضیان انجام می‌شود و اطلاع‌رسانی برای مصاحبه از طریق سایت حوزه علمیه و مدارسی که به‌عنوان اولویت اول انتخاب‌شده‌اند، انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده با بیان اینکه هزار و 600 برادر و 750 خواهر در آزمون ورودی مدارس علمیه سراسر استان شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: از تمامی افرادی که در آزمون کتبی قبول شده‌اند و همچنین افرادی که به دلیل داشتن معدل بالای ۱۸ از آزمون اولیه معاف شده بودند، مصاحبه به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha