چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصطفایی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: : برای جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها، والدین باید به فن‌آوری‌های روز دنیا مسلط باشند و بدانند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آن‌ها است و باید راهکارهای اصولی از فضای مجازی به خانواده ها تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، صبح امروز در کارگاه آموزشی فضای مجازی، در مدرسه علمیه ایمانیه شهرستان تاکستان به موضوع مهم فضای مجازی اشاره کرد و گفت: گاهی والدین احساس می کنند زنگ های خطر ناشی از حضور فرزندان در دنیای مجازی به صدا درآمده است، لذا والدین باید محدودیت هایی را برای حضور فرزندان و مخصوصا دختران که آسیب پذیر تر هستند، در استفاده از اینترنت اعمال نموده وکنترل اصولی روی این موضوع داشته باشند.

وی افزود: این محدودیت ها می ‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم هم صورت گیرد و  شناسایی سایت های معتبر علمی و تفریحی و خبری و و ذخیره آنها در سیستم و ارائه آن سایت ها به فرزندان جهت استفاده آنان، می ‌تواند مانع جستجوی بدون هدف و اصطلاحاً وبگردی ‌های بی ‌هدف شود تا فرزندان از آسیب های فضای مجازی و اتلاف وقت و جوانی در امان بمانند.

وی ادامه داد: هر پدیده جدید به محض ورود به دنیای واقعی، همواره فرصت ها و چالش هایی را به همراه خواهد داشت و فضای مجازی نیز به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه است و برای خطراتی که به واسطه آن پیش می آید باید هوشیار بود و آمادگی مقابله با آن را داشت.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین خاطرنشان کرد: فضای مجازی که می تواند با برنامه ریزی به بستری آموزشی و مفید تبدیل شود، با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند زمینه ساز خطراتی در تمامی سطوح و ابعاد زندگی باشد.

حجت الاسلام مصطفایی تصریح کرد: فضای مجازی و اينترنت به رغم تمام کاربردها و کارکردهای مفید خود، آسیب های اجتماعی خاصی نیز دارد که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود..

وی در پایان گفت: بعضی از خانواده ها گمان می کنند که با جلوگیری استفاده از فضای مجازی در سنین پایین، فرزندان خود را از رشد و پیشرفت بازداشته اند، در صورتی که از این مسئله غافل هستند که با حضور در این فضا در واقع مانع رشد و پیشرفت فرزندان خود شده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha