سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مبلغه

خانم بهشتی از اعزام بیش از ۷۰۰مبلغه در ماه رمضان به مناطق استان اصفهان خبر داد و گفت: مبلغین باید در کنار تحقق نهضت بزرگ قرآنی، به افزایش سطح آگاهی خانواده ها درباره مسائل تربیتی و همچنین شناساندن نحله های انحرافی و فرق ضاله بپردازند.

خانم صدیقه بهشتی در گفت  وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان درباره برناه های معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان ویژه ماه رمضان اظهار کرد: در مجموع بیش از 2هزار مبلغه فعال در اصفهان ذیل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران هستند، که برای ماه مبارک رمضان بالغ بر  700نفر از بانوان طلبه دارای مهارت تبلیغی برای حضور در مناطق مورد نیاز به منظور تبلیغ دین، اعلام آمادگی کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان تصریح کرد: این مبلغین حوزه علمیه خواهران اصفهان با حضور در مکان ها و مناطق به امر برگزاری جلسات جز خوانی قرآنی، تدریس مفاهیم قرآنی و آموزش صحیح روخوانی قرآنی برای بانوان و دختران  اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه امسال به عنوان نخستین سال اجرای نهضت بزرگ قرآنی به صورت سراسری در کشور  است، گفت: تحقق شعار این نهضت که «هر طلبه، هر مبلغ، یک جلسه قرآنی » در دستور کار مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قرار گرفته است.

بهشتی  با اشاره به اینکه ماه رمضان بهار قرآن است، خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان طبق برنامه ریزی هایی که کرده، بیش از 700 مبلغ طلبه مدارس علمیه خواهران شهرستان های استان به منظور اجرای نهضت قرآنی اعلام آمادگی کردند.

وی تاکید کرد: براین اساس در این ماه پربرکت، تدریس و برگزاری محافل  قرآن توسط 700مبلغ حوزه علمیه خواهران برای مقاطع ودر  مکان های مختلف چون مدارس علمیه شهرستان های استان، پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی و مدارس آموزش و پرورش و چه بسا در منازل شخصی مبلغین نیز به صورت روزانه در حال برگزاری است.

معاون حوزه علمیه خواهران اصفهان با اعلام این خبر که در قریب به اتفاق مدارس علمیه شهرستان های استان خاصه مناطق محروم، مراسم جزء خوانی قرآن روزانه انجام می گیرد، گفت: استفاده از تمامی ظرفیت  مدارس علمیه حوزه علمیه خواهران در سطح استان اولویت حوزه خواهرانافهان است لذا مبلغین از هر مدرسه علمیه در هر شهرستان به مناطق اطراف آن شهر ها اعزام می شوند و روستاهای پیرامون شهرستان ها را نیز پوشش تبلیغی می دهند.

وی در ادامه به حضور چشمگیر حوزه علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن امسال به عنوان دیگر برنامه فرهنگی در ماه رمضان اشاره داشت و افزود: در حال حاضر 15 مدرسه از مدارس علمیه خواهران شهر اصفهان در این نمایشگاه حضور دارند و برنامه های متنوع فرهنگی و دینی خود را برای مقاطع سنی مختلف اجرا می کنند.

  بهشتی همچنین از برگزاری جلسات لیالی قدر ویژه بانوان شهر در چهار مدرسه علمیه حوزه علمیه خواهران در شب های گذشته خبر داد و اعلام کرد: یکی از سیاست ها و اصول مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان این است که هیچ مبلغی از سوی ستاد مرکزی اعزام نمی شود و همه اعزام های مبلغین از مدارس علمیه در سطح  استان برای همان شهرستان  صورت میگیرد.

وی در ادامه به مبلغین حوزوی حوزه علمیه خواهران توصیه کرد: تمرکز و توجه به موضوع بیان مسائل تربیتی و خانواده برای خانواده ها خاصه بانوان و مادران  غفلت نکنند، چرا که  متاسفانه شاهدیم  آسیب های مختلف اجتماعی و تربیتی گریبان گیر خانواده های ایرانی حتی در شهرستان ها و روستاها است، لذا بیان راهکارهای دینی و علمی برای مادران دراین عرصه از زبان مبلغین در جلسات مذهبی می تواند بسیار موثر باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران افزود: دومین نکته ای که به مبلغین برای تبیین و بیان آموزه های لازم توصیه می شود، شناساندن نحله ها و فرق های ضاله و انحرافی به خانواده ها است، متاسفانه شاهد نفوذ چنین فرق هایی در بین مردم وسوءاستفاده های آنها از روحیه مذهبی  مردم و خانواده ها هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha