پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی نژاد، گفت: در کتب معتبر شیعی آمده که برای ظهور باید یک سری مسائل و اتفاقاتی رخ دهد و با بررسی جریان‌های موجود در جهان همچون «بیداری اسلامی»، «سقوط حکام فاسد عربی» و «ایجاد تفکری اسلامی در میان مردم جهان» متوجه می‌شویم که انقلاب اسلامی ایران، پدید آورنده وقایع ماقبل ظهور است.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، اظهار داشت: نام‌گذاری جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس از کرامات و درایت‌های حکیمانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از مردم مظلوم و فلسطین سایر کشورهای مستضعف جهان بود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه شرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، تنها برای حمایت مردم فلسطین نیست، تصریح کرد: هدف از شرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام همدردی با مردم مظلوم کشورهای مستضعف جهان و اعلام براعت با استکبار جهانی است.

وی، غصب قدس شریف از سوی رژیم صهیونیستی را یکی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی قیام‌های مردمی در سراسر جهان دانست و بیان داشت: یکی از شاخصه‌های اسلام قبله اول مسلمین بوده و هم‌اکنون چندین سال است که توسط دشمنان اسلام غصب شده؛ از این رو همه مسلمانان جهان برای دفاع از حقانیت مردم ستم دیده در جمعه آخر ماه مبارک رمضان به پیروی از فرمایش رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) با زبان روزه، به خیابان‌ها آمده و علیه استکبار جهانی شعار می‌دهند.

امام جمعه باغملک، تحولات شکل گرفته در اقصا نقاط عالم را زمینه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت خواند و تصریح کرد: بسیاری از عرفا و بزرگان دین جریانات رخ داده در سراسر جهان را ظهور صغرای امام عصر(عج) دانسته‌اند که آماده شدن زمینه فکری جامعه برای حضور منجی عالم بشریت یکی از تعاریف ظهور صغرای امام عصر است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، در ادامه گفت: در کتب معتبر شیعی آمده است که برای ظهور لازم است یک سری مسائل و اتفاقاتی رخ دهد و با بررسی جریان‌های موجود در جهان همچون «بیداری اسلامی»، «سقوط حکام فاسد عربی» و «ایجاد تفکری اسلامی در میان مردم کشورهای جهان» متوجه می‌شویم که اتفاقی بزرگ در راه بوده و مردم ایران پدید آورده اصلی آن هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باغملک، با اشاره به آیه «إِن تَنصُرٌالله یَنصُرکُم»، گفت: باور ما بر این است که مادامی که مردم در برابر استکبار جهانی ایستادگی و در برابر مشکلات مقاومت کنند، خداوند نیز یاری آنها خواهد بود.

وی در پایان، با بیان اینکه ایران در برهه‌ای حساس از تاریخ قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز انقلاب ایران به عنوان نمادی برای سایر جوامع اسلامی شناخته شده و این پیام را صادر کرده که هرچه مردم در برابر استکبار جهانی محکم‌تر بایستند و از حقوق خود دفاع کنند، موفق‌تر و عزتمندتر خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha