پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجدی در استرالیا درهای خود را به روی مسلمانان گشود + تصاویر

حوزه/ جامعه اسلامی اسپرینگ فیلد در کوئینزلند شب یکشنبه، به منظور آشناسازی مردم استرالیا با مسلمانان و از بین‌بردن کلیشه‌های منفی، درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sj-r، جامعه اسلامی اسپرینگ فیلد واقع در ایالت کوئینزلند استرالیا شب یکشنبه درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود.

مریم مستوفی، رئیس انجمن میان ادیانی این مسجد در این باره گفت: این گردهمایی فرصتی بود تا مردم بتوانند جواب پرسش‌هایشان را درباره اسلام جویا شوند. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در بسیاری موارد مردم از آنچه نمی‌داند وحشت دارند.

مستوفی افزود: این نشست در کنار آگاهی رسانی به مردم، شیوه‌ خوبی برای تعامل مسلمانان با پیروان ادیان دیگر می‌باشد. سوءتعابیر و کلیشه‌های زیادی درباره مسلمانان در جامعه غرب وجود دارد. آن‌ها می‌گویند مسلمانان پیروان ادیان دیگر را دوست ندارند و این بسیار اشتباه است. قرآن بارها به ما فرمان داده که در رابطه با پیروان مذاهب دیگر میهمان‌نواز باشیم.

* فروتنی، نزدیکی به خداوند را آسان می‌سازد

احمر صدیقی، عضو هیئت مدیره انجمن اسلامی نیز گفت: یکی از تصورات غلط مردم در رابطه با ماه مبارک رمضان این است که آن را تنها گرسنگی کشیدن می‌دانند درحالی که دلیل اصلی روزه گرفتن مسلمانان در این ماه نزدیک شدن آنان به خداوند است. وقتی فروتن و خویشتن‌دار باشید، یادآوری خداوند برایتان آسان‌تر می‌شود.

وی افزود: چنین میهمانی‌هایی در از بین بردن پیش‌فرض‌های منفی مردم در رابطه با مسلمانان بسیار موثر خواهند بود. و در حقیقت مسیحیان بیشتر از پیروان هر دین دیگری نقاط مشترک با مسلمانان دارند. مسلمانان، مسیحیان و یهودیان از نظر تاریخی باورهای یکسانی دارند. ما به پیامبری حضرت نوح (ع)، حضرت آدم (ع)، حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) و باکرگی مادر او حضرت مریم (س) معتقدیم. ما مشترکات‌مان از اختلافات‌مان بسیار بیشتر است.

مسجدی در استرالیا درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود

مسجدی در استرالیا درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود

مسجدی در استرالیا درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha