جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جلسه درس تفسیر آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به تصدیق پیامبر(ص) در قرآن نسبت به تورات و انجیل، این تصدیق را مجمل و در حد کلیات و بنیان واصول دین دانستند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی، بعد از ظهر امروز در درس تفسیر خود در مدرسه علمیه حجتیه، با اشاره به تصدیق تورات از سوی حضرت مسیح(ع) در آیاتی از سوره الصف گفتند: پاسخ مجملی که می توان به این مساله داد، آن است که این پذیرش به شکل اجمالی و ضمنی بوده؛ یعنی اصول کلی تورات مورد پذیرش ایشان است، نه توراتی که تحریف شده است.

ایشان بیان کردند: این مساله در خصوص حضرت پیامبر اکرم(ص) نیز صدق می کند و ایشان نیز دو کتاب تورات و انجیل را تایید و تصدیق کرده اند؛ این موضوع در سوره فاطر آیه 31 بیان شده است.

معظم له بیان کردند: در این آیات، بیان شده، پیامبر(ص)فرموده، من تورات و انجیل را تصدیق می‎کنم که مشخص است این تصدیق، تصدیق دقیق و کلی و همه جانبه نیست؛ بلکه تصدیق اجمالی است؛ چگونه می‌توان کتابی که از مبارزه خدا و حضرت یعقوب سخن می‌گوید ( کتاب تحریف شده) را پذیرفت؟

ایشان یاد آورشدند: در سوره الصف بیان شده است، حضرت مسیح(ع) به ظهور پیامبری به نام احمد بشارت داده، ولی سؤال اینجاست که نام پیامبر ما محمد(ص) بوده؛ این سوال پاسخی روشن دارد زیرا پیامبر ما دارای چند نام بوده است.

حضرت آیت الله سبحانی به مسأله چند اسمی بودن کودکان عرب در آن عصر و شواهد تاریخی آن اشاره کردند و گفتند: در عرب مادران و پدران نام‎هایی را برای فرزندان می‌گذاشتند؛ نام پیامبر در کودکی احمد بوده و به این نام نیز مشهور بوده‎اند؛ اشعاری که در خصوص پیامبر بیان شده  و از حضرت ابوطالب(ع) و...نقل گردیده است نام ایشان را احمد خطاب کرده‎اند.

ایشان با اشاره به این نکته در انجیل نیز به مسأله نوبت پیامبر آخرالزمان اشاره شده، تصریح کردند: باب 14، 15، و 16 انجیل یوحنا به عبری از کلماتی استفاده شده که پدران روحانی مسیحیت این کلمات را روح القدس می‎دانند. در حالی این کلمات به نام شخصی به نام همان احمد است که این کلام از عبری به سریانی، یونانی، انگلیسی و... ترجمه شده؛ وقتی این کلمات را بررسی می‎کنیم نمی توانیم از این کلمه به غیر از یک نام شخص پیامبراسلام(ص) به نام روح القدس برسیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: ادله بسیاری وجود دارد که این کلمات به هیچ عنوان با روح القدسی که مسیحیان بیان می کنند تطابق ندارد؛ البته این مساله منحصر به همین چند باب نیست، ولی اشارات به پیامبر(ص) در انجیل و تورات فراوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha