پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با تاکید بر این که روحانیت انقلابی خود را مکلف به صیانت از دستاوردهای انقلاب و نظام می داند، گفت:هر مکتبی بدون پشتوانه نظری و علمی محکوم به نابودی است و نظام اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست و از طرفی کسانی می توانند برای نظام نظریه پردازی کنند که اسلام شناس باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه فاطمیه قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با تلاش برخی افراد برای تغییر جایگاه شهید وجلاد، گفت: امروزه تلاش های بسیار زیادی از سوی منافقان و دشمنان در راستای تحریف آمیزی اسلام وانقلاب صورت گرفته است اما این اتفاقات نباید منجر به منحرف شدن افکار عمومی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به لزوم معرفی تحجر گرایان در جامعه، بیان داشت: تحجر گرایان کسانی هستند که از مبانی واصول اسلامی برای ایجاد یک جامعه غیر اسلامی وغیر دینی بهره جسته ودر منحرف کردن افکار عمومی دارند.

وی در ادامه با اشاره به معنای تحجر در فرهنگ غیر دینی افزود: تحجر یعنی وابستگی به تعصبات پوچ و واهی و اینکه عادات فکری و عاطفی را بر منطق و عقل مقدم دانسته و این افراد متحجر کسانی هستند که نمی توانند نیازهای بشر را در زمان و مکان ها بشناسانند وآنها را با واقعیات عینی منطبق می کنند.

حجت الاسلام کاظم لو به نقش حوزه های علمیه در انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی حوزه علمیه نقش مولد انقلاب و نظام را دارد و معظم له حوزه را قوام اصلی و ستون مهم انقلاب اسلامی دانسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو در ادامه با بیان اینکه صیانت از نظام بر عهده روحانیت انقلابی و اسلام شناس است، تصریح کرد: هر مکتبی بدون پشتوانه نظری و علمی محکوم به نابودی است و نظام مقدس اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست و از طرفی کسانی می توانند برای نظام اسلامی نظریه پردازی کنند که اسلام شناس باشند.

وی در پایان با تاکید بر این که روحانیت انقلابی خود را مکلف به صیانت از دستاوردهای انقلاب و نظام می داند، گفت: رابطه روحانیت انقلابی با نظام اسلامی رابطه ناصح و منصوح است واز این رو یکی از وظایف روحانیون پشتیبانی از نظام و  ارزش های آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha