جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زن وم رد

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به تفسیر علامه طباطبایی از آیه ۲۱ سوره روم بیان کرد: قیمت و ارزش زن و مرد به اندازه آرامش و دوستی بین ایشان می باشد که خود یکی از اسرار آفرینش است و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: زن را محترم نمی شمارد مگر مردی کریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام  محمد اسماعیلی، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه الزهراء(س) نطنز،  امید در زندگی انسان را به بال پرواز پرندگان تشبیه نمود و گفت: از جمله راه های افزایش امید در زندگی، توجه به نعمت ها و داده های خداوند می باشد که اگر به نداشته ها فکر کنیم دچار یاس شده و خستگی در ما ایجاد می شود

وی، شرایط لازم جهت یک ازدواج موفق را عدول از برخی معیارها، افزایش شایستگی های خویش، از بین بردن نقاط ضعف، افزایش معاشرت اجتماعی و توکل و درخواست واقعی از خداوند متعال عنوان کرد.

کارشناس خانواده  در ادامه به مسائل جاهلیت زمان عرب اشاره کرد و گفت: در عربستان فرزندکشی مرسوم بوده است و به بانوان احترام نمی گذاشتند، اما با بعثت پیامبر اکرم(ص) زن از نظر اسلام عزیزترین موجودات جهان گردید.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه با اشاره به تفسیر علامه طباطبایی از آیه 21 سوره روم بیان کرد: قیمت و ارزش زن  و مرد به اندازه آرامش و دوستی بین ایشان می باشد که خود یکی از اسرار آفرینش است و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: زن را محترم نمی شمارد مگر مردی کریم  و در حدیثی دیگر آمده است هرکس با خانواده نیک رفتار کند خداوند عمر او را طولانی، ایمان و معنویت را در وجود او تقویت و رزق و روزیش زا زیاد می نماید.

وی با بیان اینکه فرزندان آیینه تمام نمای وجود پدر و مادر هستند، تصریح کرد: اگر زن از شوهر اطاعت کند، فرزندان خود به خود اطاعت از خدا را می آموزند و ولایت خدا را در می یابند و نتیجه این مهم احترام به ارزش ها توسط فرزندان می باشد همانگونه که اگر پدر و مادر نماز اول وقت بخوانند فرزندان نظم را می آموزند.

این کارشناس حوزوی با بیان این که نقش پدر و مادر در زندگی مکمل و متمم یکدیگر می باشد و اگر باهم و برای هم باشند شاید بتوانند درست تربیت کنند و جلوی دشمن بایستند، افزود: در تربیت فرزند اگر بین حرف و عمل تضاد ایجاد شد، حساسیت فرزندان نسبت به شنیده ها از بین می رود و حرف پدر و مادر اهمیت داده نمی شود و اولین فاجعه در تربیت فرزند رخ می دهد، همچنین فرزندان خودشان را با کسانی که به نوعی چهره نفاق دارند همانند سازی می کنند و نمی تواند با پدر و مادر هماهنگ شوند و در نتیجه فرزند هیچ گاه به الگوی مناسب دسترسی پیدا نمی کند .

حجت الاسلام اسماعیلی خاطر نشان کرد: برای داشتن زندگی آرام، شاد و خدایی یک اصل و شاخص تربیتی مهم این است که پدر، مادر و فرزند از ارتباط روحی و معنوی بالایی برخوردار باشند و داد و ستد عاطفی به صورت کلامی، قلبی و عملی در بین آنها مشاهده شود .

وی تصریح کرد: برای اینکه زن و شوهر بتوانند در زندگی همدیگر را درک کنند، باید خود را جای شخص مقابل قرار دهند، مشترکات بین خود را مدنظر قرار دهند، عوامل شرح صدر را ایجاد کنند، تمرین و تکرار برای صبور شدن داشته باشند و صبر از خداوند متعال طلب کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha