جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس فکری با عنوان "حوزه علمیه نجف و قم، مسئولیت ها، نقش ها و نیازهای کنونی برگزار شد

حوزه/ مرکز مطالعات و پژوهش های معاصر نجف اشرف (عین) با شعار "حوزه علمیه نجف اشرف، واقعیت ها و نیاز های مرحله کنونی"، کنفرانسی فکری برگزار کرد. در این کنفرانس حجت الاسلام و المسلمین خالد غفوری سردبیر مجله "فقه اهل بیت علیهم السلام" و عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، سخنرانی خود را با عنوان " حوزه علمیه نجف اشرف و قم، مسئولیت ها، نقش ها و نیاز های مرحله کنونی" ارائه داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز مطالعات و پژوهش های معاصر نجف اشرف (عین) با شعار "حوزه علمیه نجف اشرف، واقعیت ها و نیاز های مرحله کنونی"، کنفرانسی فکری برگزار کرد.

در این کنفرانس حجت الاسلام و المسلمین خالد غفوری سردبیر مجله "فقه اهل بیت علیهم السلام" و عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، سخنرانی خود را با عنوان " حوزه علمیه نجف اشرف و قم، مسئولیت ها، نقش ها و نیاز های مرحله کنونی" ارائه داد.

در این کنفرانس حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق و جمع زیادی از اساتید و فضلای حوزه علمیه حضور داشتند.

حجت الاسلام غفوری، در سخنرانی خود به سه محور پرداخت؛ محور اول پیرامون تجربه مجله فقه اهل بیت علیهم السلام بود، محور دوم انتقال حوزه از حیطه کار فردی به حوز ه ای بود که بر اساس کار نهادی و مؤسساتی عمل می کند؛ آن هم با توجه به تجربیات مهمی که حوزه علمیه قم در این زمینه کسب کرده است.

وی در محور سوم به نقش حوزه علمیه نجف اشرف، وظیفه بزرگی که برعهده دارد و انتظاری که از آن می رود، پرداخت و همچنین نهضت علمی، اسلوب های ارتقا و راه های موفقیت را مورد بررسی قرار داد.

شایان ذکر است که مجله فقه اهل بیت (علیهم السلام)، یک مجله فقهی تخصصی است که توسط مؤسسه " دار معارف الفقه الاسلامی" بر اساس مذهب اهل بیت (علیهم السلام) چاپ می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha