جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​افطار میان ادیانی در مرکز اسلامی مریلند برگزار شد

حوزه/اعضای مسجد بیت الرحمان در مریلند، در افطار میان ادیانی میزبان بیش از ۲۰۰ تن بوده و درباره اسلام و روزه داری برای آن‌ها صحبت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای مسجد بیت الرحمان در شهر سیلور اسپرینگ واقع در ایالت مریلند در آمریکا، با برگزاری افطار میان ادیانی، میزبان بیش از 200 تن از مردم و همسایگان غیرمسلمانان را برای شرکت در سفره‌های افطاری خود بودند.

در این افطار میان ادیانی مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، سیک‌ها، بودایی‌ها و اعضای دیگر ادیان و مکاتب دور هم جمع شده، پیش از خوردن افطاری به گفتگو درباره دین اسلام و روزه‌داری نشستند. هدف از این نشست کمک کردن به غیرمسلمانان و آگاهی رسانی آن‌ها برای کسب دانش درباره دین اسلام عنوان شد.

بعضی از میهمانان این مراسم همراه با رهبران ادیان‌شان حضور یافته بودند. دیگران نیز خبر برگزاری افطار میان ادیانی را از دوستان مسلمان‌شان شنیده بودند و تصمیم گرفته بودند که برای نخستین بار در چنین مراسمی حضور یابند.

بعضی از حاضران نیز از غیرمسلمانانی بودند که بارها به بازدید از مسجد آمده بودند. در آغاز و پس از اذان مغرب مسلمانان در سالن نماز جمع شده و نماز جماعت را برگزار کردند. عده‌ای از بازدیدکنندگان غیرمسلمان نیز از روی کنجکاوی در سالن حضور یافته و نماز خواندن مسلمانان را از نزدیک تماشا کردند.

سپس ضیافت شام افطاری متشکل از غذاهای سنتی پاکستانی چون مرغ، اسفناج با سیب زمینی، دال (سوپ عدس)، برنج با سبزیجات، نان و سالاد محلی به حاضران ارائه شد.

در ادامه مراسم حامد احمد امام جماعت مسلمانان از شرکت‌کنندگان خواست سئوالات‌شان را درباره دین اسلام بپرسند و گفتگوها درباره اسلام رونق گرفت.

گری الن یک مسیحی که برای نخستین بار از مسجد بازدید کرده می‌گوید: بسیاری از مردم همانند من در رابطه با حقیقت جامعه اسلامی ناآگاه هستند. ماه گذشته چند تن از اعضای کلیسای ما درباره خشم و عصبانیت و نفرتی که نسبت به اعضای ادیان دیگر در قلب‌شان داشتند، سخن گفتند. من در حالی که به سخنان آنان گوش می‌دادم با خودم گفتم: چه کاری در این زمینه می‌توان انجام داد؟ و به نظرم رسید که راه حل این مشکل برگزاری نشست‌های میان ادیانی است و ما قصد داریم از پاییز این کار را آغاز کرده و مردم اجتماعات و سنت‌های مختلف را گردهم آورریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha