جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هانی قبیسی

حوزه/ قبیسی گفت: متاسفانه در روزگاری زندگی می کنیم که رهبران عرب، مساله فلسطین را از یاد برده اند و نشست سران عرب فقط برای سرنگونی رهبران و حاکمان اسلامی تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هانی قبیسی نماینده فراکسیون "توسعه و آزادی" پارلمان لبنان در مراسم افطار سالانه جنبش امل در حسینیه امام صدر منطقه "تمنین التحیا" گفت: منطقه عربی و اسلامی شرایط دشواری را پشت سر می گذارد به گونه ای که می بینیم انسان ها همدیگر را نمی بخشند و زبان چالش و ترور و کشتار را در جهان عرب و اسلام برای گفتگوی میان خود انتخاب کرده اند و مهربانی و رحمت و مغفرت الهی را فرموش کرده اند و قصد دارند همدیگر را با عناوین مختلف مجازات کنند و فراموش کرده اند که ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت است و در این ماه مبارک نیز همچنان سرگرم کشتار و تخریب و فساد در امت اسلام هستند.

وی افزود: متاسفانه تروریسم تکفیری در حال تباه ساختن منطقه است و نظر دیگران را باور ندارد و سرگرم تخریب و نابودی امت اسلام و عربی می باشد و در این زمینه غربی ها نیز با عناوین واهی آنها را فریب می دهند و نتیجه این شده که مسلمانان غرق در مشکلات و درگیری های داخلی شده و مساله اصلی خود یعنی فلسطین و مقاومت را از یاد برده اند و به کشتار همدیگر و تخریب جوامع و شهرها مشغول شده اند.

نماینده پارلمان لبنان ادامه داد: متاسفانه در روزگاری زندگی می کنیم که رهبران عرب، مساله فلسطین را از یاد برده اند و نشست سران عرب فقط برای سرنگونی رهبران و حاکمان اسلامی تشکیل جلسه می دهد و هیچ کدام از حاکمان عربی به این نمی اندیشد که ما چگونه می توانیم با دشمن صهیونیستی مبارزه و مقابله کنیم و چگونه می توانیم اندکی با مردم فلسطین مهربان باشیم و به آنها کمک کنیم.

وی افزود: متاسفانه حاکمان عربی راه را گم کرده اند و معنی ایمان به خدا و پایبندی به مبانی اسلامی را به درستی نفهمیده اند و از این رو به فکر آزادی فلسطین و یاری مردم آن هم نیستند.

وی ادامه داد: درود بر تو ای امام موسی صدر که گفتی شرافت قدس اقتضا می کند که فقط و فقط مسلمانان و مؤمنان شرافتمند و مجاهد آن را آزاد کنند و اکنون ما در گردان های مقاومت لبنان، امید به آزادی فلسطین را از شهدای خود آموخته ایم و با افتخار اعلام می کنیم که ما راه را گم نمی کنیم و هرگز دست از ارزش های اساسی امام موسی صدر نمی کشیم.

قبیسی خاطر نشان کرد: اسرائیل توطئه ها و برنامه های زیادی برای از بین بردن فرهنگ امام موسی صدر دارد، اما این فرهنگ و تفکر همچنان زنده است همان طور که امام موسی صدر نیز همچنان در زندان های صهیونیست ها زنده است.

وی افزود: برای حفظ لبنان کافی است همه ما به مبانی امام موسی صدر پایبند باشیم؛ چراکه ایشان همواره بر همزیستی مسالمت آمیز و حفظ وحدت و حمایت از مرزها تاکید داشت تا اینکه لبنان همواره کشوری عربی و مقاوم باقی بماند و بتواند با چالش ها مقابله کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha