جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسسه غدیر شناسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی در کارگاه آموزشی غدیر پژوهی حوزه خراسان شمالی، گفت: باید از ظرفیت ویژه نظام اسلامی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در کشور و دنیا نهایت استفاده را ببریم و با اجرای برنامه‌های آموزشی به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که جوانان توانایی دفاع عالمانه و استدلالی از مکتب اهل‌بیت (ع) را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی غدیر پژوهی، پیش از ظهر امروز با حضور مسئول اجرائی موسسه غدیر پژوهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاه‌آبادی و مسئولان فرهنگي و حوزوي خراسان شمالي در مديريت حوزه علميه استان برگزار شد.

رئیس  موسسه غدیر پژوهی در این جلسه با تبیین و توضیح فعالیت‌های موسسه غدیر پژوهی گفت: هدف اصلی این موسسه یک حرکت علمی و محتوایی در راستای ارتقای سطح معرفتی و بینشی جامعه نسبت به امر ولایت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید شاه‌آبادی با بیان اینکه این موسسه دوره‌های آموزشی خود را در 6 سطح برگزار می‌کند، اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها به‌صورت تخصصی در موضوعات مربوط به غدیر و امر ولایت توانایی کامل جهت شرکت در مناظرات مربوط به این موضوع را به دست می‌آورند.

وی فعالیت‌های انجام‌شده توسط حوزه علمیه و مجموعه‌های فرهنگی حوزوی در موضوع غدیر را در خراسان شمالی متمایز و مطلوب توصیف کرد و افزود: حرکت مطلوبي در این جهت در خراسان شمالی آغاز شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاه‌آبادی در ادامه با تأکید بر استمرار فعالیت‌های مرتبط با موضوع غدیر و امامت و ولایت در طول سال، گفت: نباید برنامه‌های مربوط به غدیر تنها به ایام خاصی از سال محدود شود.

وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که هنوز فرهنگ غدیر در جامعه ما آن‌چنان‌که باید و شاید نهادینه نشده است، همین پرداختن مقطعی به موضوع غدیر در کشور است، ازاین‌ رو باید اقدامات بلندمدت و مستمر در رابطه با مسئله غدیر انجام دهیم.

مسئول اجرائی موسسه غدیر پژوهی با اشاره به فعالیت این مؤسسه از هفت سال پیش، افزود: این مؤسسه اقدامات آموزشی و معرفتی درزمینهٔ فرهنگ غدیر را در سرتاسر کشور انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت و ظرفیت ویژه نظام جمهوری اسلامی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و ولایت در کشور و دنیا نهایت استفاده را ببریم و با اجرای برنامه‌های آموزشی به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که جوانان ما توانایی دفاع عالمانه و استدلالی از مکتب اهل‌بیت (ع) را داشته باشند.

شایان ذکر است، طی سال گذشته کارگاه‌های آموزشی مبلغان غدیر، کارگاه‌های تدبر در خطبه غدیر، کاروان شادی غدیر، سینما حریم و حرم با استقبال چشمگیر مخاطبین در دهه ولایت و امامت در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد، کارگاه آموزشی غدیر پژوهی به‌صورت مقدماتی ویژه طلاب سطح 2 و 3، روحانیون طرح هجرت و استقرار و فعالين فرهنگی خراسان شمالی در تابستان امسال با همکاری موسسه غدیر پژوهی برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha