سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام پژمان فر

حوزه/ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب معتکف، در حرم مطهر رضوی تاکید کرد: اگر لغو سند ابلاغ نشود، مجلس با استفاده از ابزارهای قانونی، وارد عمل می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر در جمع طلاب معتکف در شبستان تبریزی حرم مطهر رضوی به سند 2030 اشاره کرد و با بیان اینکه در صورت ابلاغ نشدن لغو سند 2030، طرح سؤال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور در دست اقدام است، ابراز کرد: علاوه بر اقدام مجلس شورای اسلامی، مردم نیز باید نسبت به ابلاغ لغو سند 2030 به صورت جدی مطالبه و اعلام نظر کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این سند از سوی «یونسکو» الزام آور نیست، ولی توسط دولت به آموزش و پرورش ابلاغ و به نحوی «کاسه داغ تر از آش» شده است.

وی با بیان اینکه با وجود الزام آور نبودن این سند، عمل نکردن به اسناد امضا شده بین المللی موجب جریمه های مختلف می شود، ادامه داد: «حق تحفظ» و این امر که سندی بین المللی امضا شود و سپس با اسناد یک کشور مقایسه و در صورت مغایرت رد گردد، در تعاملات بین المللی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر با اشاره به اینکه هنوز به صورت مشخص سند 2030 ابطال نشده است و بررسی و لغو بخش های مغایرت دار با اسناد بالا دستی کافی نیست، اظهار کرد: همانطور که معاون اول رئیس جمهور این سند را ابلاغ کرده است، ابطال شدن آن را باید ابلاغ کند.

وی با تاکید بر اینکه نکته اساسی این است که نباید در پازل دیگران  بازی نکنیم، یادآور شد: اصلا مقام معظم رهبری نسبت به اصل این سند می فرمایند که چرا باید برای بحث آموزش ما در خارج از کشور سندی تنظیم شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت، سند 2030 را به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است، گفت: با توجه به اینکه این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ارائه نشده است، این نهاد هم نمی تواند ابلاغ دولت را لغو کند بلکه می بایست توسط معاون اول رئیس جمهور انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر گفت: سند 2030 اشکال های فراوانی دارد و ممکن است برخی از مشکل ها نیز با توجه به شرایط زمان، روشن تر شود.

 انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha