شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمپانی گوگل به دلیل ویدئوهای هولناک اسلام‌هراسی مورد انتقاد قرار گرفت

حوزه/ هنوز چند روز از تعهد کمپانی گوگل به جلوگیری از انتشار افراط‌گرایی نمی‌گذرد که ویدئوهای هولناک اسلام‌هراسی در یکی از سایت‌های آن‌ انتشار گسترده یافتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  تایمز، در حالی که اسلام‌هراسی به شکل گسترده‌ای در غرب دامنه گسترده است، کمپانی گوگل به دلیل انتشار ویدئوهای اسلام‌هراسانه و هولناک بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفته است.

هنوز چند روز از تعهد کمپانی گوگل به جلوگیری از انتشار افراط‌گرایی نمی‌گذرد، که ویدئوها و کلیپ‌های هولناکی در سایت یوتیوب، یکی از سایت‌های اصلی این کمپانی منتشر شده‌اند.

ین ویدئوها تماشاگران را به گرفتن انتقام از مسلمانان به دلیل حوادث تروریستی اخیر در لندن تشویق کرده‌ و بسیاری از آن‌ها حتی به نژادپرستان مربوط می‌شوند. آن‌ها همچنین «دارن ازبورن» فرد عامل حمله تروریستی به مسجد پارک فینزبری را  مورد تحسین و ستایش قرار داده‌اند و حمایت خود را از این جنایتکار اعلام کرده‌اند. این مرد انگلیسی اسلام‌ستیز با راندن اتومبیل خود به میان نمازگزاران مسلمان منجر به کشته شدن 1 نفر و مجروح شدن 10 تن دیگر شده بود.

* ویدئوهای نفرت انگیز همچنان مورد پیشنهاد گوگل است

این ویدئوهای غیرقابل توصیف نه تنها بازدیدهای گسترده‌ای در سایت گوگل به خود اختصاص داده‌اند، بلکه سایت همچنین آن‌ها را برای تماشا به کاربران پیشنهاد می‌کند.

روز یکشنبه سایت گوگل اعلام کرده بود که در رابطه با مطالب و ویدئوهای نفرت‌محور و افراط‌گرا واکنش سخت‌تری در پیش گرفته و ابزارهای هوش مصنوعی را برای شناسایی و حذف محتوای توهین آمیز بهبود خواهد بخشید. گوگل همچنین اعلام کرده بود که با تامین بودجه سازمان‌های خیریه مرتبط سعی می‌کند فعالانه افراط‌گرایی‌های نفرت‌محورانه و اسلام‌هراسی را جستجو کرده و برای مبارزه با گروه‌های مشابه از متخصصان کمک بگیرد.
ایوت کوپر، نماینده پارلمان انگلیس و یکی از اعضای حزب کارگر در این باره گفت: این پیام‌ها حال آدم را بهم می‌زنند! گوگل همین چند روز پیش قول داده بود که برای مبارزه با افراط‌گرایی در سایت خود سرمایه گذاری کرده و از منابع جدید برای مقابله با این مشکل بهره می‌برد؟ پس چرا اقدامی نمی‌کند؟ اگر وضعیت به این شکل بماند تنها با یک کلیک ساده کاربران می‌توانند به این ویدئوهای ناخوشایند آنلاین دسترسی داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha