جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیش از ۱۰۰۰ راهپیمایی یوم القدس در سراسر پاکستان برگزار خواهد شد

حوزه/به گفته نمایندگان مجلس وحدت مسلمین در یک کنفرانس خبری، قرار است در بیش از ۱۰۰۰ مکان راهپیمایی روز قدس در روز جمعه برگزار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجلس وحدت مسلمین، یکی از احزاب برجسته شیعیان این کشور روز گذشته اعلام کرد بیش از 1000 راهپیمایی روز قدس در سرتاسر پاکستان برگزار می‌شوند.
حجت الاسلام سیدباقر عباس زیدی یکی از علمای مجلس وحدت پاکستان روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است بیش از 1 هزار راهپیمایی روز قدس به منظور ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در سراسر کشور برگزار گردد.
دیگر علمای پاکستانی از جمله حجت الاسلام صدیق جعفری، حجت الاسلام علی حسین نقوی، مبارز حسن، میر تقی جعفر و حجت الاسلام علی انور جعفری نیز در این کنفرانس خبری که در باشگاه مطبوعاتی کراچی برگزار شده بود حضور داشتند. این روحانیون و علمای عضو مجلس وحدت مسلمین با قاطعیت اعلام کردند که روز جمعه 27 رمضان، آخرین جمعه این ماه عزیز، مصادف با 23 ژوئن، یوم القدس در پاکستان برگزار خواهد شد. 
آن‌ها همچنین از دولت پاکستان خواستند، روز قدس را به عنوان یکی از رویدادهای رسمی در تقویم این کشور وارد ساخته و هم‌پا و هم‌دوش مردم پاکستان تظاهرات روز قدس را در سرتاسر کشور برپا کند.
به گفته نمایندگان این حزب، تظاهرات روز قدس بیشتر مناطق و شهرهای کراچی و اسلام‌آباد برگزار خواهد شد که در آنجا همچنین رهبری مرکزی احزاب میزبان و متحدان آن‌ها به سخنرانی در تجمعات مردمی خواهند پرداخت.
روحانیون به علاوه حمایت خود را از مقاومت ملی فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را اعلام کرده و رژیم‌ اشغالگر قدس را غیرقانونی و جعلی خواندند که بیت المقدس، و بخش‌هایی از لبنان و فلسطین و سوریه را به اشغال خود در آورده است. آن‌ها اسرائیل و در کنار آن ایالات متحده آمریکا را برای اقدامات ضدفلسطینی‌شان محکوم کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha