شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زکات فطره

حوزه/ رئیس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی از برپایی یک هزار و ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره و فعالیت ۱۶۱ روحانی مبلغ زکات در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، بزرگ‌ترین عید مسلمانان اظهار داشت: در روز عید فطر پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در سراسر استان مستقر است.

وی با اشاره به برپایی یک هزار و 200 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در خراسان شمالی افزود: این پایگاه‌های ثابت و سیار جمع‌آوری زکات فطریه در مصلاهای نماز عید فطر، در میادین اصلی شهرستان‌های استان و در حسینیه و سایر اماکن سطح استان به‌منظور جمع‌آوری زکات فطره دایر می‌شود.

رئیس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی با بیان اینکه در روز عید فطر 161 روحانی مبلغ زکات فعالیت دارند، گفت: همچنین در این روز 6 نفر مسئول زکات و 2 هزار و 85 عامل افتخاری جمع‌آوری زکات فطره فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: زکات فطره مردم روزه‌دار استان خراسان شمالی در روز عید فطر هم‌زمان با سراسر کشور جمع‌آوری‌شده و در اسرع وقت بین نیازمندان استان توزیع میشود.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: برای برخی از هم‌وطنان که فطریه خود را بعد از عید فطر پرداخت می‌کنند نیز صندوق های کمیته امداد در برخی از میادین به مدت 2 روز مستقر خواهد بود.

وی افزود: شناسایی‌ها و سازماندهی‌های لازم در خصوص اختصاص مبالغ فطریه به مددجویان انجام شده و فطریه‌ها کاملاً به طور مجزا جمع‌آوری‌شده و بلافاصله در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

رئیس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی اظهار داشت: به‌منظور دریافت فطریه و کفارات روز داران گرامی پاکت‌هایی قبل از عید سعید فطر از طریق ادارات تابعه این نهاد در سطح استان توزیع شده است و هم استانی‌های گرامی، زکات فطره خود را در داخل این پاکت‌ها قرار داده و با قید رقم و نوع وجوه به پایگاه‌های این نهاد تحویل تا در اولین فرصت به دست محرومان و نیازمندان واقعی برسد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: برابر اعلام دفتر امام‌جمعه مرکز استان، مبلغ فطریه هر نفر 4500 تومان است که  پرداخت مبلغ بیشتر حسب قوت غالب بلامانع خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha