سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر مرحوم مسلمی کاشانی

حوزه/مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین مسلمی کاشانی امشب با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در حسینیه شهدا قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در این مراسم علاوه بر این مرجع عظام تقلید آیات تسخیری، استادی، نمایندگان بیوت مراجع تقلیدو... حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در سخنانی گفت: امام علی(ع) بیان کردند که حضور انسان در این دنیا بسیار کوتاه است و اگر عمر بسیار هم بیابد این عمر بسیار کوتاه و گذرا است.

وی افزود: در قیامت مردم تصور می کنند که آنچه که در عمر طولانی دنیا به آنها گذشته است چونان یک شب یا یک روز بوده است؛ حضرت نوح(ص) در زمان قبض روح به جناب عزرائیل فرمودند که عمر دنیا در این نزدیک به 1000 سال به اندازه حرکت من از آفتاب به سمت سایه بود.

این استاد حوزه بیان کرد: به گفته امام علی(ع) انسان ها آنچه در پیری و کهولت به آن می رسند دقیقا همان چیزهایی است که در نوزدای هم داشتند یعنی در هیچ چیزی توانا نبودند؛ حال این انسان پس از قدرت گرفتن پس از کودکی این همه در مقابل خداوند و مردم مغرور می شود.

وی گفت: هنر زندگی در دنیا آن است که این دنیا را با همه خوشی ها و ناخوشی ها و دارایی ها و نداری ها آنچنان جدی نگیریم و ثمره حیات ما اعمال خیری باشد که با دانش و تعلیم و تعلم مکتب اهل بیت(ع) به جای می گذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: امام علی(ع) در خصوص عمر انسان در دنیا نکات بسیار ارزشمندی دارند که تامل در این کلمات اسرار عالم را برای ما روشن می سازد؛ امروزه بزرگترین شرکت های پزشکی و دارویی در سراسر جهان می کوشند که بر عمر انسان اضافه کنند ولی با همه پیشرفت ها بازهم انسان در سراشیبی و مرگ های آنی و عجیب و غریب گرفتار شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha