شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نرم افزار گزارش اسلامی‌هراسی برای گوشی‌ همراه مسلمانان آمریکا رونمایی شد

حوزه/ با بالارفتن موج اسلام‌هراسی در ایالات متحده آمریکا، شورای روابط اسلامی آمریکایی در این کشور نرم افزاری کاربردی برای اعلام گزارش‌های اسلام‌هراسی را رونمایی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از رویترز، درپی بالا رفتن میزان حوادث ضداسلامی در سال گذشته، مسلمانان آمریکا امسال قصد دارند برای مقابله با اسلام‌هراسی در غرب، چاره اندیشی کنند. در همین راستا شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در آمریکا روز گذشته از یک نرم افزار کاربردی گوشی همراه رونمایی به عمل آورد. این نرم افزار کاربردی که روی گوشی همراه نصب می‌شود به قربانیان حملات و برخوردهای اسلام‌هراسی این قابلیت را خواهد داد که بتوانند هنگام وقوع یک حادثه اسلام‌هراسی با استفاده از گوشی همراه هوشمند مستقیما به شورای کایر گزارش دهند.

این نرم افزار یک ماه پس از اعلام و انتشار گزارش مربوط به افزایش 44 درصدی جنایات مرتکب شده علیه مسلمانان در سرتاسر ایالات متحده آمریکا در سال گذشته، وارد بازار می‌شود. این شورای اسلامی همچنین نگران است که 260 تخلف اسلام‌هراسی گزارش شده در سال گذشته تنها گوشه‌ای از درصد واقعی حملات علیه مسلمانان بوده و آمار واقعی بسیار بیشتر باشد.

نرم افزار کاربردی مربوطه به کاربران اینترنتی اجازه می‌دهد یک حادثه اسلام‌هراسی را به شورای اسلامی کایر گزارش دهند و کارکنان این شورا مسئله را بررسی خواهند کرد. اگر آن‌ها ضمن تحقیقات‌شان به این نتیجه برسند که حادثه در اثر تعصب مذهبی ضداسلامی رخ داده است، اقدامات قانونی در این زمینه را در پیش گرفته و حادثه را به فورا به پلیس محلی گزارش خواهند داد. این نرم افزار کاربردی همچنین مشاوره حقوقی درباره قانون اساسی کشور آمریکا، حقوقی که باید در قالب قانون اساسی از آن‌ها حمایت شود و همچنین اطلاعات تماس ستادهای ملی شورای کایر در واشنگتن و دیگر شعب آن در سرتاسر آمریکا را  ارائه می‌دهد.

کوری سایلور که اقدامات ضداسلامی هراسی این شورا را برعهده دارد در این باره می‌گوید: در هنگام بروز یک حادثه، شما به این فکر نمی‌کنید که به اینترنت وارد شده و خبر حادثه را فورا در فضای مجازی بگذارد. در عوض تلفن همراه افراد همیشه در دست آن‌ها هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha