جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: زمانی آتش به اختیاری فرهنگی لازم الاجرا است که صدای فرمانده در هر عرصه ای را نشنوی یا فرماندهی تعطیل باشد، لذا قرار براین نیست که بی قانونی صورت گیرد و هر کس مسیری را برای خود بپیماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در جلسه ماهانه مدیران مدارس علمیه استان درباره موضوع «آتش به اختیار فرهنگی»، اظهار کرد: امام موسی بن جعفر(ع) می فرماید، از رسول خدا(ص) سؤال شد که چه چیزی شیطان را از ما دور می کند، پیامبر اکرم(ص) فرمودند، روزه چهره شیطان را سیاه می کند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه در عبادت ها هیچ عبادتی مثل روزه در محضر خدا بودن را احساس نمی کنیم، گفت: روزه در حقیقت تمرین در محضر خدا بودن است و لذا به شیطان خیلی سخت می گذرد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: رسول الله(ص) در ادامه روایت می فرماید، صدقه هم کمر شیطان را می شکند، هر عمل خیر و انفاقی که برای خدا صورت گیرد، صدقه نامیده می شود، چه بسا هیچ صدقه ای بالاتر از صدقه علم نیست، همچنین مداومت بر عمل صالح رگ نخاع شیطان را قطع می کند.

وی تاکید کرد: در انجام عمل صالح از منظر اسلام مداومت مهم است، غرور در ثواب اعمالی  هم که انجام می دهد باعث ازبین رفتن اعمال صالح می شود، پیامبر اکرم (ص) همچنین می فرماید استغفار رگ پشت پای شیطان را قطع میکند.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: «آتش به اختیار» یک اصطلاح جنگی است، ولی نکته حائز اهمیت آن است  که نباید در این امر تند روی کرد، آتش به اختیار در عرصه جنگی زمانی رخ می دهد که ارتباط افسران با فرمانده و قرارگاه به هر نحوی قطع شده باشد، صورت می گیرد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی است، نکته قابل تأمل این است  که این واژه به این بهانه  از زبان رهبری بیان شد که دستگاه ها و نهادهای فرهنگی تعطیل هستند، ما امروز در تخصیص بودجه ای و ارائه تاکتیک هم در عرصه فرهنگی  وخاصه فرهنگ دینی هم شاهد این کم لطفی هاو تعطیلی ها هستیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: زمانی آتش به اختیاری فرهنگی لازم اجرا است  که صدای فرمانده در هر عرصه ای را نشنوی یا فرماندهی تعطیل باشد، لذا قرار براین نیست که بی قانونی صورت گیرد و هر کس مسیری را برای خود بپماید.

وی ادامه داد: در جنگ فرهنگی و نرمی که دشمن با شدت  علیه انقلاب اسلامی و اسلام حرکت می کند، باید با توکل  و تدابیر  عمل کنیم؛ جنگ نرم موضوع نو وتازه ای نیست واز زمان حضرت آدم و کشتن حضرت هابیل به دست قابیل آغاز شد،  چه بسا در زمان امام زمان(عج) هم هوای نفس و شیطان جن و انس وجود دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خطاب به مدیران مدارس  توصیه کرد: مهمترین وظیفه روحانیت این است  که اول به فکر اصلاح خود و سپس دیگران باشد و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha