پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روحانی مبلغ

حوزه/ حجت الاسلام رضوانی زاده با اشاره به سختی های امر تبلیغ در مناطق دور افتاده و محروم، تصریح کرد یکی از بزرگترین مشکلات، اسکان طلبه هاست که متاسفانه هیچ نهادی در کشور همکاری درست و کاملی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، روحانیون مبلغ در روستاها و مناطق دور در امر رسالت خود پر از فراز و نشیب های فراوانی هستند که این موضوع انجام وظیفه دینی را به چالش می کشاند.

دوری از خانواده، آشنایی با مردمان جدید و غریبه، وفق دادن خود با منطقه و محیط زندگی جدید و... از جمله این چالش هاست که امر تبلیغ را برای مبلغین در برخی مواقع سخت و گاهی شیرین و به تجربه اندوزی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده از مبلغین با سابقه در سطح استان کرمانشاه است که در اکثر نقاط استان به امر تبلیغ در بین روستاییان و مناطق دور از مرکز گذرانده است.

این روحانی طرح هجرت مدت، زمان زیادی در بخش سرفیروزآباد که از  بخش های بسیار محروم استان می باشد را به امر تبلیغ دین خدا و آموزش معارف دین اسلام در بین جوانان و نوجوانان و دیگر اقشار گذرانده است و حال در روستای «چشمه سفید» به عنوان روحانی مبلغ مشغول انجام وظیفه است.

حجت الاسلام رضوانی زاده در گفت وگو با با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: اولین تجربه و سختی برای یک مبلغ دور شدن از خانواده در برخی از ایام مذهبی سال همانند ایام محرم است. در این ایام 10 تا 15 روز از خانواده خود دور هستیم.

این روحانی مبلغ افزود: از دیگر سختی های ظاهری کار ما که به نظر حقیر ثواب واقعی در آن نهفته است، اعزام به دورترین نقاط استان در ماه رمضان برای انجام رسالت امر تبلیغ است که این امر را بنده سالها تجربه کرده ایم.

وی عنوان داشت: اگر بخواهیم خانواده خود را در امر تبلیغ به همراه خود ببریم این خود هزار مشکل به وجود می آورد و اگر عکس این امر انجام شود مشکلات دیگری گریبان ما را خواهد گرفت. البته در تابستان و یا ماه مبارک رمضان که مدت تبلیغ طولانی هست بعضی ها خانواده را هم با خود می برند، اما امور با سختی و مشکلات می گذرد.

حجت الاسلام رضوانی زاده تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات تبلیغ اسکان طلبه هاست که متاسفانه هیچ نهادی در کشور همکاری درست و کاملی با ما ندارد. باید یک ماه قبل صدها مدیر و مسئول را دید تا شاید چند واحد برای اسکان موقتی طلبه ها داده شود و جالب اینجاست که در این ایام همه نهادها کلی سوئیت خالی که فقط خاک می خورند، دارند اما همکاری لازم در ارائه به  طلاب و مبلغین صورت نمی گیرد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha