شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در هفته عفاف و حجاب گفت: برگزاری کنسرت حلال در خراسان شمالی در هفته عفاف و حجاب یکی از این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، ظهر امروز در دومین نشست بنیاد عفاف و حجاب استان اظهار داشت: به مناسبت هفته حجاب و عفاف امسال در استان، سه برنامه ویژه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان، افزود: برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان از بیست و یکم تیرماه هم‌زمان با سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد با مشارکت دستگاه‌های مختلف آغاز می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی حریم ماه در استان، برپایی نمایشگاه پوستر حجاب و عفاف و ارائه پوشاک اسلامی و مدهای عفاف و حجاب در این جشنواره و برگزاری جشن و نشاط‌آفرینی اجتماعی در روز ولادت حضرت معصومه (س) ازجمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی اظهار داشت: هفته عفاف و حجاب فرصت خوبی است تا نهادهای مختلف هرکدام به‌دوراز فعالیت جزیره‌ای اقدام به برگزاری این مسابقه کنند و کار به‌صورت هماهنگ اجرا شود.

وی گفت: در هفته حجاب و عفاف امسال تلاش می‌شود هنرمندان انقلابی به استان دعوت‌شده و کنسرت حلال در استان برگزار شود؛ زیرا نباید برخی امور تنها به عده خاص و آن‌هم به شکل نامناسب آن منحصر شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید در جامعه روایت گری 21 تیرماه و حادثه مسجد گوهرشاد برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: لازم است این واقعه برای مردم تشریح شود تا بدانند در این کشور چه هزینه‌هایی برای عفاف و حجاب داده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته درزمینهٔ فعالیت‌های مرتبط با حجاب و عفاف، اقدامات رضایت بخشی در استان شکل گرفته است، افزود: ازجمله این اقدامات، برنامه حوزه هنری خراسان شمالی است و به‌ویژه برگزاری جشنواره حریم ماه است که به‌عنوان کار شاخص در سطح استان و کشور معرفی شده است.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی در ادامه با اشاره به سیاست‌های بنیاد عفاف و حجاب در هفته حجاب و عفاف، گفت: مفاد قانون راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب در دو بخش وظایف سازمان‌ها در مورد راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و ویژه‌برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان تدوین و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در هفته حجاب و عفاف امسال افزون بر برنامه‌های محوری مشترک، هر نهاد برنامه‌های درون بخشی خلاقانه داشته باشد تا شاهد انجام فعالیت‌های نو، کاربردی و تأثیرگذار درزمینه حجاب و عفاف در استان باشیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی با بیان اینکه از تمامی مردم می‌خواهم تا در رعایت هرچه بیشتر حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند تا رعایت عفاف و حجاب بیش‌ازپیش رونق بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر هر فرد اخلاق خود را در جامعه کنترل کند حجاب و عفاف نیز در جامعه رونق می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha