پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر در حرم کریمه اهل بیت(ع)

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: ماه مبارک رمضان انسان را از شرارت حفظ می کند و با فضل و لطف الهی انسان ها در رمضان متنعم می شوند و انسان های متقی بعد از اتمام این ماه عزیز دلگیر می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز عید سعید فطر با تبریک حلول ماه شوال و روز عید فطر گفت: هیچ کاری برای یک انسان بالاتر از ترک گناه نیست و حقیقت گناه در واقع یک سم مهلکی است که روح و روان انسان را آلوده می کند.

امام جمعه قم افزود: ماه مبارک رمضان انسان را از شرارت حفظ می کند و با فضل  و لطف الهی انسان ها در رمضان متنعم می شوند و انسان های متقی بعد از اتمام این ماه عزیز دلگیر می شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه خاطر نشان کرد: لازمه تقوی مبارزه با دشمنان دین و خداوند است که عمده آن هوای نفس و شیطان است و دشمنان انسان با همدیگر در پیمان هستند تا انسان را مورد اذیت قرار بدهند.

وی اظهار داشت: روزه در ادیان گذشته هم بوده است و در قرآن کریم به این مساله تصریح شده است اما هیچکدام عید فطر نداشته اند و داشتن عید فطر از اختصاصات امت نبی گرامی اسلام است و این هدیه الهی در سال دوم هجرت به مسلمانان از طرف خداوند اعطا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به راهپیمایی با شکوه مردم قم در روز قدس گفت: پیام این راهپیمایی برای دوستان حفظ وحدت و انسجام ملی و برای دشمنان هم استقامت و نابودی اسرائیل است.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در خصوص انهدام پایگاه داعشی ها در سوریه اظهار داشت: پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به داعشی ها یک اقدام به موقع بود که مایه تسلی و خوشحالی خاندان معظم شهدا شد و پیامی هم به حاکمان خود فروخته منطقه بود که فریب استکبار را نخورند.

وی افزود: باید همه مخاطبین مقام معظم رهبری به وظایف خود عمل کنند و به نکته ها و توصیه هایی که ایشان در دیدار های مختلف ماه رمضان متذکر می شدند ،  مخصوصا ابطال سند 2030 اقدام سریع انجام داده شود.

امام جمعه قم در پایان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و بزرگداشت یاد و مقام شهدای هفت تیر گفت: شهید بهشتی با مخالفان و منتقدان خود نیز برخورد اسلامی داشتند و این روحیه باید در مسئولین نهادینه شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha