پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ دبیر دوم عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: کسانی که دودستگی‌ها را ایجاد می‌کنند بدانند رفتارشان کمک به دشمنان نظام است و در حقیقت همان هدفی که آنها می‌خواهند را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی صبح امروز پس از اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران در خطبه‌های نماز عید با اشاره به اینکه بهترین مکان برای اینکه روزه داران مورد توجه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) باشند، مسجد مقدس جمکران است، اظهار کرد: در این مسجد شریف باید بیشتر به حضرت توجه داشته باشیم و با خلوص خدا را بخوانیم.

وی با اشاره به اینکه عید فطر نزد خدای متعال مقام و فضیلت بسیاری دارد، تا جایی که در نماز عید خدا را به حق این روز قسم می‌دهیم، بیان کرد: وجه اینکه این روز عید قرار گرفته این است که ماه مبارک رمضان که از نعمت‌های بزرگ خداست را درک کردیم و این توفیق جای شکر دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه خداست و مومنان در مهمانی خداوند بودند، ابراز کرد: چه افتخاری از این بالاتر که بنده مهمان خدایش باشد. ماهی که در آن به فرموده پیامبر(صلی الله علیه و آله) هر یک نفس ثواب گفتن سبحان الله و خواب روزه دار ثواب عبادت دارد و تمام عبادات در این ماه قبول است، ولی از ماه شوال دیگر این طور نیست.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: امروز روزی است که ماهی با آن همه فیوضات را طی کرده‌ایم و باید عید بگیریم و برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) دعا کنیم؛ چرا که امروز روز دعا و توبه است و باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم. از خدای متعال بخواهیم بعد از رمضان از ما سلب توفیق نشود و به ما کمک کند تا از گناه دور بمانیم.

وی در خطبه‌های دوم این نماز با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه روزه بود و نتیجه روزه تقوا است، ابراز کرد: روزه بر ما واجب شد تا تقوا پیدا کنیم و باید در خودمان بررسی کنیم آیا روزه در ما تاثیر گذاشته تا فردی متقی شویم یا نه و علامت آن نیز دوری از گناه و معصیت و مخالفت با شیطان است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه جهاد اکبر مقابله با نفس است، اظهار کرد: نفس انسان دعوت کننده به گناه و معصیت است و مبارزه کردن با آن از جهاد اصغر و رویارویی با دشمن سخت‌تر است.

آیت الله مقتدایی افزود: امروز فضای مجازی عاملی برای کشش افراد به سمت معصیت شده، ایجاد شبهه، تهمت زدن، دروغ گفتن، متهم کردن مسؤولان و بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و اسلام از مظاهر معصیت در این فضا است.

وی گفت: انتخابات با شکوه و عظمت در کشور ما انجام شد و جمعیتی چشمگیر پای صندوق‌ها آمده و رای آری به نظام جمهوری اسلامی دادند و موجب شرافت و عزت نظام در سطح بین الملل شدند در هیچ کشوری سابقه ندارد این تعداد از مردم در انتخابات شرکت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: در روز قدس ملت ما سنگ تمام گذاشتند و در تمام شهرها مردم به خیابان‌ها آمدند و نظام جمهوری اسلامی را بیمه کردند. دشمنانی که گاهی به دنبال براندازی نظام هستند وقتی این شکوه گسترده و همه جانبه ملت را می‌بینند مایوس می‌شوند؛ چرا که با یک ملت از جان گذشته و فداکار کاری نمی‌توانند کنند.

وی اضافه کرد: نباید به این شبهات اعتنا کرد و کسانی که دودستگی‌ها را ایجاد می‌کنند بدانند رفتارشان کمک به دشمنان نظام است و در حقیقت همان هدفی که آنها می‌خواهند را دنبال می‌کنند.

آیت الله مقتدایی در پایان خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از حال معنوی ماه مبارک رمضان به دنبال ارتقاء اخلاق و معنویت در جامعه باشیم و از هر حرکتی که موجب ایجاد خدشه و شبهه نسبت به اسلام و نظام و دودستگی بین مردم شود جلوگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha