پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید بهشتی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: شهید بهشتی تئوریسین انقلاب بود و در سال ۵۸ با حکم حضرت امام(ره) رئیس دیوان‌عالی کشور شد، اما چیزی که اهمیت بالایی دارد مظلومیت شهید بهشتی است که در تاریخ ماندگار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، با تسلیت سالروز شهادت دکتربهشتی و 72 تن از یاران ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل، گفت: شهید بهشتی تئوریسین انقلاب بود و در سال 58 با حکم حضرت امام(ره) رئیس دیوان‌عالی کشور شد، اما چیزی که اهمیت بالایی دارد مظلومیت شهید بهشتی است که در تاریخ ماندگار شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که امام خمینی فرمودند «شهید بهشتی یک ملت بود»، خاطرنشان کرد: ایشان بدون شک با تقابل آراء و اندیشه ای که با جریان لیبرال ها و جریان نفاق از جمله در بحث اصل ولایت فقیه داشت، همیشه مورد خشم و کینه دشمنان و منافقان کوردل و گروه نفاق بود تا جایی که برای از بین بردن شهید بهشتی فاجعه هفتم تیر را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: ایشان از ظرف زمان حیات خود و از لحظه لحظه های عمر شریفشان بیشترین استفاده را می نمودند و در همه حال به یاد پروردگار متعال بودند و فعالیت های علمی، اجتماعی و حتی زندگی روزمره خود را عبادت می دانستند و از این روی حتی ثانیه های فرصتی را که خداوند در اختیار ایشان گذاشته بود از دست نداده و به غفلت نمی گذراندند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: شهید بهشتی  مظهر نظم و انضباط بودند، وقت‌شناس و منظم. اين خصوصيت، جزئی از خصلت مدیریتی ايشان بود كه بعدها در انقلاب اسلامی به نحوی  مؤثر و مفيد آشكار شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: شهید  بهشتي همواره خلاق و مبتكر بود و معمولاً در هر ديدار يك فكر جديد به دوستان جوان خود القا مي‌كرد و آنان را با يك فعاليت جديد در عرصة فكر و فرهنگ و تبليغ اسلامي آشنا می ساخت .

 وی به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی‌که قوه قضاییه در جمهوری اسلامی ایران تامین‌کننده عدالت در کشور است، لذا اهمیت بسیاری نسبت به دو قوه دیگر دارد، چرا که هر جا عدالت باشد اسلام و دین نیز حضور دارد .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha