جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
به کودکان ۹ ساله مسلمان انگ تروریستی زده می‌شود

حوزه/خط تلفن کودکان در انگلستان که وظیفه مشاوره تلفنی با کودکان و نوجوانان را به عهده دارد، درباره افزایش زورگویی و اسلام‌هراسی علیه کودکان مسلمان هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، خط تلفن کودکان «چایلد لاین» در انگلستان افشاء کرد که حوادث تروریستی اخیر در این کشور، آزار و اذیت نسبت به کودکان مسلمان را افزایش داده، و اوضاع به حدی وخیم است که به کودکان 9 ساله مسلمان انگ تروریست بودن زده می‌شود. دختربچه‌ها نیز به دلیل داشتن حجاب بیشتر از پسران در معرض اهانت‌ها و آزار و اذیت‌ها قرار دارند.
خط تلفن کودک به تازگی اعلام کرده که کودکان 9 ساله مسلمان در معرض خطر اسلام‌هراسی قرار داشته، به آن‌ها اهانت شده، متهم به تروریست بودن و داعشی بودن می‌شوند. خط تلفن کودک در انگلستان که یک خط تلفن مشاوره 24 ساعته برای کودکان و نوجوانان زیر 19 سال می‌باشد درباره افزایش آمار زورگویی، نژادپرستی و اسلام‌هراسی در ماه‌های اخیر در رابطه با کودکان مسلمان هشدار داده و اعلام کرد که طبق آمارها، میزان تماس‌های گرفته شده با این خط تلفن از پس از حمله تروریستی وست مینستر تاکنون تقریبا 2 برابر شده است. گفته می‌شود پس از حمله منچستر آرنا نیز موج جدیدی آغاز شده و در ماه می امسال، تقریبا نزدیک به 300 جلسه مشاوره با کودکان مسلمان در رابطه با اهانت‌ها، آزار و اذیت و تروریسم خوانده شدن ترتیب داده شده است.
کودکان نژادها و مذاهب مختلف از جمله مسلمانان، مسحیان، یهودیان، سیاه‌پوستان و سیک‌ها در میان کودکانی بوده‌اند که به سبب زورگویی‌های مذهبی و نژادی با این خط تلفن تماس گرفته و در سه سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 جلسه مشاوره برای این کودکان در نظر گرفته شده است.
مشاوران از جوانان شنیده‌اند که سوءاستفاده‌ها و تعصب‌های منفی به قدری بی‌رحمانه بوده که آن‌ها را به سمت خودکشی سوق می‌دهد و بسیاری آرزوی تغییر داشته‌اند. بعضی از آن‌ها به دلیل قلدری‌ها از مدارس فراری شده، به انزوا کشیده شده‌اند.
دام استر رانتزن مدیر و بنیانگذار خط تلفن کودکان خواستار افزایش آگاهی در میان بزرگسالان در رابطه با تاثیر اقدامات تروریستی روی کودکان و چگونگی رفتار آن‌ها با یکدیگر شده و گفت: این ضروری است کسانی که ممکن است مورد هدف قرار بگیرند حفاظت شوند. وقتی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد ما بزرگسالان به قدری با ترس و ارعاب روبرو هستیم که گاهی فراموش می کنیم کودکان نیز تماشا می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha