جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مرعشی نجفی

حوزه/ قطعاً حکومتی که در آن ظلم و ستم وجود داشته باشد، پایدار نخواهد بود. یک مسلمان با ایمان همواره باید با ظلم مقابله کند و متمایل به ظالم نگردد و اجازه ندهد بی‌عدالتی و بی‌دینی در جامعه نهادینه گردد که اگر دین را یاری کند، خداوند هم او را یاری می کند.

آیه:

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ محمد/7

 اگر خدا را ياری کنيد ، شما را ياری خواهد کرد و گامهايتان را استوار مى‏دارد

آینه:

حکایت؛ در زمان کشف حجاب به وسیله رضاخان پهلوى ، رئیس پلیس قم که فردى بسیار پست و رذل بود به زور متوسل می‌شد تا از سر، زنان مؤمن، چادر و حجاب برگیرد.

روزى در حرم مطهر حضرت معصومه علیها السّلام به میان زنان باحجاب و صالحى که براى زیارت رفته بودند، رفت و قصد داشت با زور حجاب زن مؤمنی را برگیرد که با فریاد و ناله او و دیگر زنان حاضر در حرم، مرحوم آیت اللّه العظمی مرعشى به آن قسمت می‌رود و وقتى موضوع را مشاهده می‌کند، غیرت و جوانمردى وى از این مقدار ظلم به جوش می‌آید و به کمک آن‌ها می‌رود و سیلى محکمى به صورت رئیس پلیس می‌زند.

او که سخت از این سیلى یکه خورده بود، آیت اللّه العظمی مرعشى را تهدید به قتل می‌کند اما روز بعد وقتى رئیس ‍ پلیس مزبور وارد بازار می‌شود، قسمتى از سقف بازار بر سر وى فرو می‌ریزد و در دم هلاک می‌شود و مردمى که از جریان باخبر بودند، این موضوع را از کرامات آیت اللّه العظمی مرعشى به شمار می‌آوردند.1

1.       با اقتباس و ویراست از کتاب کرامات مرعشیه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha