جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به حوزه فرهنگ کشور تلاش بسیاری می کند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی در کشور باید با مدیریت جهادی و ابتکاری انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با مدیر موسسه قرآن و امام جمعه تربت جام با بیان اینکه در مقطی از تاریخ کشور که سلطه انگلیس را شاهد بودیم، درهای حوزه های علمیه بسته و برنامه های مذهبی مانند مراسم عزاداری تعطیل شد که این مسئله ضربه بزرگی به فرهنگ کشور زد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز هم امروز آثار قطع همان برنامه های مذهبی را در کشور می بینیم، افزود: هر چند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جبران مافات شد؛ اما اگر انقلاب نمی شد دیگر همه چیز رفته بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی افراد هستند که کلام موثری دارند و در حوزه فرهنگی می توانند موثر واقع شوند، گفت: وقتی یک فرد دارای نوآوری، خلاقیت و ابتکارات در حوزه فرهنگی است، از این موضوع ساده نگذرید و او را در کار وارد کنید.

حجت اسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به حوزه فرهنگ کشور تلاش بسیاری می کند، افزود: فعالیت‌های فرهنگی در کشور باید با مدیریت جهادی و ابتکاری انجام شود.

وی ادامه داد: امروز با توجه به ارتباطات و امکاناتی که وجود دارد، اگر هماهنگی در پیاده کردن برناهه های فرهنگی صورت گیرد و کار با رویکرد جهادی انجام شود، بسیاری از برنامه ها قابل اجرا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر استفاده از تجربه افراد خوش فکر و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و لزوم انتقال تجزبه به جوان‌ترها تاکید کرد و اظهارداشت: با استفاده از تجربیات و انتقال آن به جوان ترها و ابتکارات جدید می‌توان در کمترین زمان، افراد موثری را تربیت کرد که در حوزه فرهنگ خوب کار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دایره فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی هم باید گسترده تر شود، گفت: دشمن در حال حاضر برای ضربه زدن به حوزه فرهنگ و دین بسیار کار می کند، لذا باید سازمان تبلیغات اسلامی دایره فعالیت خود را گسترده تر کند.

در ابتدای این مراسم آقای رافع مدیرعامل موسسه خیریه فرهنگی مسجد و مدرسه و حجت الاسلام طاهری، امام جمعه تربت جام به بیان سخنانی در خصوص کارهای فرهنگ انجام شده و برنامه‌های پیش روی خود پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha